AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
7.926

Bmw e61 trasigt bromsljus byta?

st
83
stax
bmw m3
Hej

Märkte häromdagen att diod "rampen" som sitter över bakrutan har tappat ca 5 dioder när jag bromsar.

Någon som vet vad man gör åt detta?

Tacksam för hjälp
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Man löder om kablaget till lilla luckan
st
83
stax
bmw m3
Löder?
Dioderna är inte trasiga då?
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Har knappast något med kabelbrott att göra, varför du nog får byta hela rampen ( om det inte går att plocka isär och byta diod för diod, men det bygger nog på egen uppfinningsrikedom)
st
83
stax
bmw m3
Okej, får väl kika ner hos bmw o se vad dom säger om saken =)
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Har nog lagat ett femtiotal kablage och med jordfel slocknar en del dioder kolla kablaget!
st
83
stax
bmw m3
okej det finns vid lilla rutan upp i innertacker då el?
mm
48
mmbv5
520d touring -08
320i cab -97
intressant du får gärna utveckla vart man skall kolla kablaget.

Mvh
Martin
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Gammal tråd, men samma problem?

Körde bakom vår E61'a i 100 mil igår, och under de sista 15 milen, blinkade LED bromsljuset (3. bromsljuset) för att sedan slockna. Nu lyser det endast lite i höger sida.

Allt annat fungerar, shoppingluckan, fjärrkontrollen osv. Skruvade av spoilern idag och det var inte fuktigt eller problem med kablarna till LED bromsljuset.

Kan LED-slingan gått sönder? Jag trodde de klarade sig väldigt länge?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Sim, all världens fanskap verkar utgå från kabeldragningen i bakluckan, så utgå från det värsta...

----
BMW CS #6212
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Hmm... Men det lyser ju lite svagt i höger sida av LED lampan när man bromsar. Borde det inte vara helt släckt om det var kabelavbrott?

Kollar i morgon :)

Gott nyttår!
ba
15
banani
Bmw 525IA Touring -04 E61
Jag bytte ut ljusrampen till en ny, nu fungerar den helt perfekt. pris hos bmw 688 kr
mm
48
mmbv5
520d touring -08
320i cab -97
Jag gjorde samma manöver, dvs ersatte ljusrampen. Det som är lite klurigt är att det inte är ett entydigt fel. Många har tydligen haft fel på kablaget mellan karossen och bagageluckan och många diskussioner utgår från detta.

Du fick ett bra pris på ljusrampen :-) min ljusramp var tvåhundraspänn dyrare också på BMW.
688:- va mycket bra pris. Såg att dom ligger på ca 500:- beg

ba
15
banani
Bmw 525IA Touring -04 E61
oops! 688 + moms va de visst
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Ny lampa hjälpte inte. Skruvade isär en del i helgen och mycket riktigt - kabelbrott i höger sida.

Får skarva och byta när det blir lite varmare ute.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.