AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
20.258

Bränsleförbrukningstråden - Vad drar din Bmw disel

Sida 5 av 5
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Zoopåse. Kör man i 130km/h på motorvägen så fastnar man inte bakom varje bil, men kör man 105km/h så fastnar man bakom lastbilarna och kan inte byta fil direkt för det kommer snabbare bilar bakom så filbytet får vänta en stund.

Sen kommer man inte fram samtidigt. Jag kör ofta E4:an norrut från Stockholm och det finns en direkt korrelation mellan hur fort jag kör och hur lång tid det tar.

zoopåse
320dA -09
2+1 väg har jag märkt gör mindre skillnad beroende på hur fort man kör för man hamnar alltid bakom de fordon som kör långsammare på 1-sträckan om man försöker köra fortare. Håller man runt 100 brukar man kunna komma ifatt dem (i sällskap med de som kör fortare) när det blir 2-filigt betydligt oftare.

På 2-filig motorväg blir det ju skillnad men det handlar om minuter och så mycket roligare blir det ändå inte. Man kan ju faktiskt gasa upp till 130 tillfälligt om man vill om en lastbil utan att behöva vänta. Det handlar om timing som sagt.
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

0.57 Luxembourg --Nice med farthållare på 145 (118d) mätt på pumpen. 956km
ma
90
marauder
325da -08
@Sancho

Det låter högt, kör du mkt korta körningar & statskörning?
Jag kör också en 325da (sedan) och ligger mellan 0,45 på landsväg 0,6 på motorväg (130-140km/h) snittar 0,55 utan problem. Men det är klart mkt korta körningar så blir det 0,65. Sitter man fast i sthlms trafiken så finns ingen övre gräns kan gå upp till 0,9
Al
149
AlpineProphet
Passat Variant TDI170 DSG 4Motion -12 (i väntan på nästa BMW)
Köpte en Passat TDI170 DSG 4Motion för en tid se dan. Har rullat cirka 800 mil nu. Senaste tankningen vid blandad körning till och från jobbet, dvs 30-50-70 väg gav 0,8 l/mil blankt i verklig förbrukning... Höll på att smälla av....

Därför undrar jag, är det någon som varit i närheten av denna förbrukning med en 320dA xDrive Touring nyligen?

Tilläggas att jag kört lugnt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.