|
|
|
|---|---|
|
Funderar eventuellt på att köpa en kompis 325i touring -08. Kollade runt lite på blocket och tycker att hans pris på c:a 190' lät ganska rimligt. Gick även in på Bilpriser.se som jämförelse och hamnade då på 175-185 privatpris och 199 hos handlare. De säljer även ett par på KVD som ju har hand om bilpriser.se. När jag kollade en 325i Toring med 12500 mil på mätaren där har de satt listpris till 180' men går jag in på bilpriser och värderar den blir det 137-147 privat och 159' hos handlare. Litar de inte på sin egen lista. Vet att många kollar på bilpriser.se när de ska köpa bil, så man måste nästan ta meddet i beräkningarna själv fast det inte verkar vara så bra riktvärde alltid. Tycker ni att 190' för en 325i -08 touring 3.300 mil svartmetallick manuell med comfortpaket är rätt pris? | |
| Är det med nya motorn 3.0? | |
|
Ja, 3.0 (N53), Bra RFT vinterdäck på alufälg. Servad två gånger senast vid 3100mil. Ej drag. Svårt att hitta nån annan som gått så lite för att jämföra med. Inte många 325or överhuvud taget ute nu. |
|
|
Hmm, då känns den 325:an -06 med fullt m-paket jag tittat på ganska dyr i jämnförelse. Den skulle Förenade Bil ha 189k listpris minus prut. Den har gått 7600mil. Länk Är det dyrt för en sådan bil? Ursäkta kapningen, men vart lite fundersam...:S |
|
|
Det är ju i och försig M-sportpaket på dem väl? Personligen tycker jag nästan 200.000 för en 6år gammal bil är i överkant men den har väl i princip all utrustning och har inte gått så mycket , samt att du får 1års garanti och 2års service (i praktiken en service antar jag). Lyssna så att den inte knackar/tickar vi kallstart. Det var väl ett problem på N52 motorns smörjning av ventillyftarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.