|
|
|
|---|---|
|
Jag stötte på lite problem idag vid demontering utav originalssytem vilket betyder att jag måste få fram två nya fästen då de två som satt vid mellanröret var spruckna, jag kan inte köpa original då jag måste ha delbara iom att rören är konade. Någon som vet vart jag kan få fatt på passande fästen omgående under morgondagen? (Stål fästen alltså ej gummifästena.) Mvh | |
|
Antar att du menar denna sak Länk Sök på "exhaust flange repair kit" så hittar du en heldel! |
|
| Ska tillägga att jag inte vet vart man kan hitta dessa i Sverige! | |
|
Stämmer, det är just den som jag söker. Är jag först i Sverige med att byta avgassystem och pajja dessa fästningar? :D Det dumma är att jag kan inte köra på dessa ändå eftersom att röret är konat, jag skulle behöva ett delbart fäste. |
|
| Ring till ferrita de kan säkert årdna nya och kona om röret. | |
|
Är dom bara spruckna kan dom väl svetsas |
|
| Eftersom att de var spruckna samt som knäckebröd så är det smular kvar av dem. Skruvarna gick 3/4 skruvar gick av så det vara bara fram med vinkelslipen som gällde. Att något så enkelt kan vara så otroligt tidskrävande och barnsligt svårt om man nu kan säga det. En polare har beställt nya från BMW för snabbast leverans får de imorgon, frågan är bara hur i helvete jag skall få på dem på den som e konad. Tips på smidigaste lösningen? | |
| Älskar min gramatik :) | |
| grammatik | |
|
Hej! Kan du inte använda en vanlig rörklammer? Gjorde jag på min M3! Länk Vänligen Fabio |
|
|
Fabio, du kan ju omöjligt användt dig av en rörklammer på ett bmw m3 system? Ändrör mot slutburk. Mvh |
|
|
Läste lite för snabbt. Nej jag hade inte rörklammer på det konade röret. Och jag hade rörklammer på mitt eftermarknadssystem och inte originalburken. Sorry om jag rörde till det för dig. Vänligen Fabio |
|
|
Jag köpte några klämmor till volvo 740/940 som hon har till Katalysatorn?! Dom är delbara! Kändes tråkigt att köpa något till en volvo o sätta på en M3:a, men vad ska man göra när BMW inte kan fixa det! (utan att byta slutburken!) =/ Finns på biltema o kostar inte mycket! =) |
|
|
Har samma problem nu när jag ska byta till en annan slutburk från originalet. Flänsen på mittenröret sprack och nu får man inte på en ny eftersom röret är konat :( Har googlat lite och hittat en sån här som är delbar och som skulle funka perfekt. Har någon sett någon sälja dessa i Sverige? Länk En annan variant som också skulle funka. Länk |
|
| Vi gjorde så att vi kapade, sedan svetsade fast det igen! Och det blev kanon! | |
| Fick köpa flänsarna från BMW, 1 dags levernas tid. drygt 200:- | |
| Japp kapa och svetsa original flänsarna är sista utvägen. Borde dock finnas delbara att köpa som passar tycker jag. Idiotisk konstruktion av Bmw. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.