|
|
|
|---|---|
|
Hej, har en lite undran. Min E39 skuttar liksom fram när man ska iväg från stillastående. Den gungar fram med försvinner när man växlat till tvåan. Detta sker främst när man försöker köra iväg försiktigt. Vid mera gaspådrag när man ska iväg märks problemet betydligt mindre eller inte alls. De flesta bussningar bak börjar vara bytta nu så var återstår då, hardyskiva eller vad? Tacksam för svar då medpassagerarna dunkar huvudet fram och tillbaka i nackstödet! | |
|
Samma problem här. Jag har bytt silentblock, länkarmar fram/bak och krängingshämmarstag utan nån större bättring. Nästa steg är dämpare och fjädrar och om inte det hjälper så är det antagligen hardyskiva eller koppling TROR jag... Böt växellådsolja för några månader sedan så den nya oljan kanske har läckt in till kopplingen men jag har för mig att det var dåligt även innan jag böt oljan. Andra anledningar kan ju vara motorstyrningen som dummar sig pga en läckande slang eller liknande men jag tror inte det då tomgången är ok och har inte hittat någon läcka med startsprayen. Mvh Janne |
|
| hmm, där ser man... vad kan det kosta att byta hardyskivan då månne? Eller går det att byta själv? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.