|
|
|
|---|---|
|
Hej, Någon hjälpsam själ som vet att 225/55 17 inte tar i skärmkanterna vid fullt rattutslag ? Ska egentligen sitta 225/50 17, allstå lite lägre profil enligt BMW. | |
|
ser ut att passa bra. kolla här Länk Min bil: Länk |
|
|
Jo, det diffar ju mindre än 5% så det är ju bra men jag misstänker att det kan bli trångt mot skärmkanten när jag har M-paket ?? Någon som testat och vet att det får plats ? |
|
|
Har inte testat men är ganska övertygad om att det inte ska vara något problem. Rullomkretsen för 225/55-17 är i princip identisk med den som sitter som standard på M5 E61 och där är dessutom däcken betydligt bredare. Radien på din dimension är ungefär 1,25cm större än standard 245/40-18 som sitter på M-sport E61 och tittar jag på min bil så kan jag inte se att 1,25 cm extra skulle vara i närheten av att ta i. ___ //Ulf |
|
|
Trådlyft! Ronin72 blev det 225/55/17 ? Eller en annan som kör med dessa dimensioner? Har kommit över jätte fina dubbfria Hakka 7or 225/55/17 är lite osäker någon som kan intyga att det kommer att funka utan tar i nånstans? |
|
| Jag åkte hakka 7 225/55/17 förra året på E39 så vill påstå att det kommer fungera kanon på en E61 om det gick bra på E39. | |
| Tack ska nog inte vara nån problem. | |
| För den som undrar om det funkar så är svaret JA det funkar fint | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.