|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag köpte för drygt en vecka sedan en 523iA Touring -98 med drygt 27000 mil på mätaren, men fullservad och i riktigt bra skick. Förra veckan har jag varit bortrest, så sambon har använt bilen för lite korta transporter och har sedan låtit den stå i några dagar. I dag när vi skulle ha bilen lade jag märke till att trippmätaren var nollad och att klockan hade tappat inställningen. Sambon säger att hon inte märkt något konstigt med bilen. Någon som har en aning om vad det kan bero på? Jag tycker också att bilen känns ganska slö och ovillig att växla ner om man inte kör väldigt agressivt. Kanske kan det bero på att jag jämför med förra bilen (254hk Chrysler). Går det på något sätt att "nolla" växellådan så den beter sig mer som jag vill? Tack för all hjälp! | |
|
Koppla ur batteriet en halvtimme så nollställs växellådans adaptiva minne. Eller för växelspaken åt vänster (från Drive) så lägger du i sportläget. Då kan du ju växla "manuellt" också och själv bestämma när det ska växlas... Det finns ingen lock-up i sportläget eller i manuellt läge. ___ Min bil: Länk |
|
| Om man gör bilen strömlös är det bra att ha säkerhetskoden till originalstereon nära till hands. | |
| Är ens E39-stereo kodade? Aldrig behövt knappat in kod efter lossat batteripol på mina, både med navi och utan. | |
|
Finns ingen kod för originalstereon. Att t.ex Haynes skriver om kod är mest en standardtext hos dem. Det kan ju förekomma att man har en icke original stereo också. FP |
|
|
Hej, Jag misstänker att det är trådskaparens bil som jag köpte för någon månad sedan. Problemet med nollställning av trippmätare och klocka fanns inte de första 2-3 veckorna som jag hade bilden, men har nu dykt upp för någon vecka sedan. Varje gång bilen är avstängd mer än "några minuter" så nollställs trippmätare och klocka. Verkligen irriterande! Zopilote: lyckades du få ordning på detta på något vis, eller kom och gick problemen för dig? |
|
| Det finns faktiskt en funktion i kombiinstrumentet som resetta alla mätare inklusive klockan i stereon. Frågan är om någon har läst av felkoder i kombiinstrumentet? Glapp på baksidan kan orsaka sånt. felsök! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.