|
|
|
|---|---|
|
Hittade en Recaro stol som jag frågade om på ett annat forum och fick tips om att den skulle kunna vara till en BMW. Någon som vet? Länk | |
|
Påminner starkt om de som var tillbehör till 02:orna. Men de "riktiga" stolarna som sattes i av BMW ska ha krombeslag på sidorna. De är väldigt ovanliga. Länk Håkan |
|
| 02-stolarna liknar dessa, men hade vita kedjelister och "våfflad" vinyl på sitsen. Ingick i sportpaketet till touring, tillsammans med speciella alufälgar och usa-blinkers. | |
|
Recarostolarna kom som tillbehör långt före BMW gjorde sina egna varianter av samma stol. Jag ansåg och anser att Recaro var en bättre och hållbarare stol än BMW:s Sportstol. Vad jag minns så hette Recaro 2302 eller ngt liknande. Numret fanns ingjutet i skummet på undersidan, väldigt tydligt läsbart. BMW Hade inte motsvarande beteckningar. Recaro hade manchestertyg i sitsen och galon på sidorna. Slitstarkt. Kederlisterna var svarta. Jag anser fortfarande att Recaro var överlägsna BMW:s variant, både komfortmässigt och kvalitetsmässigt. Jag har dock kört många 1000 mil med båda varianterna. Ångar att jag sålde mina Recaro till Matti H. för montage i hans replica. 20 r sedan, so what? Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
Sista raden: Ångrar, ska det vara. 20 år sedan...... Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.