|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Tänkte höra lite med er hur ni skulle värdera en BMW 316d. Det är alltså en 316d miljöbil. Bilen togs ut i Oktober 2009 (snart två år sedan) men är en MY10. Den har rullat 5000 mil. Självklart servad hos BMW. Det som gör denna 316d lite unik är att den faktiskt inte är snik snik snik utrustad. Sportstolar, original tonade bakrutor, comfortpaket med xenon och regnsensor, tjocka mysiga M-ratten, Hifi-paketet. 18" M3 220M fälgar (repl iofs), M3 spoilerläpp bak och hajfene takantenn är ytterligare "lull lull" som morsan valt att ha på sin bil. Bilen är Alpinvit och HELT 110% skadefri. Alltid handtvättad och lackförseglad årligen. Vad tror ni? 199' kostar den billigaste snikigaste 316d på Blocket. Nästa i listan betingar 239 900 dock med mindre mil, men fortfarande galet snikutrustad. | |
| Tveksamt om den trevliga utrustningen höjer värdet så mycket på en 316d. 316 spekulanten väljer ju modellen just för att den är billig och inget annat. Min teori är att milen spelar större roll än utrustningen på en modell som 316. Baserat på de bilar du nämner gissar jag på ett slutpris på ca 200-210kkr. | |
|
Medföljde ett annonsblad i morgontidningen häromdagen: Splitternya 316d touring comfort edition för 259900. Länk Tror det är svårt att få så värst mycket över 200 då.. |
|
Verdi |
Precis. 316d är ju riktigt billiga nya nu. Tyvärr är det svårt att få betalt för toppskick på en så pass ny bil då "nästan" nyskick är good enough för de flesta. Utrustningen tilltalar väl kanske inte 316d-spekulanter som ofta är ute efter att åka BMW så billigt som möjligt. Men undantag kanske finns? Svårt att värdera. Jag skulle inte ge mer än 200' för den. ps. Om jag inte precis hade köpt en så hade jag kunnat tänka mig en ny 316d. Ett chip så har man 180hk och en fullt körbar bil till ett fantastiskt pris. |
|
Oj, ja 259900:- för en ny är tufft att konkurera emot... Hmm ja vi får väl se då. Med tanke på att den absolut billigaste på Blocket kostar 199' så borde det ju gå att få straxt över det iallafall. Det lär märkas. Tack för era inputs. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.