|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett konstigt fel på ABS:en och vill koppla bort funktionen. Felet visar sig som att funktionen går in på vänster framhjul i alla lägen. Efter en stunds körande så lyser ABS-lampan och bromsarna fungerar nprmalt utan det typiska ABS-knirret. Jag har felsökt och skiftat ABS-givaren men jag hittar inte felet. Känns ibland som att ABS-lampan börjar lysa då vägen är ojämn. Kontaktfel? Men var? Några förslag? Ulf | |
| Gissar bara...Men det borde väl räcka o rycka säkringen till ABS:en alternativt dra loss kontakten vid hydraulpumpen? Jag skulle dock avstå från detta o försöka hitta felet, bromsarna måste man kunna lite på, i alla lägen. | |
|
Kompisen hade exakt samma fel på sin E39. Han provade allt, bytte givare, skickade in ABS-enheten för kontroll (den var felfri) kollade alla kontaktstycken m.m. Till slut började han gå på jordpunkter i bilen och rengjorde dom. Då började ABS:n fungera som den skulle, och vad jag vet så har den varit felfri i några veckor nu. Han har skrivit om det här i nån tråd om du söker. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.