AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.155

528i E39 -00 M-Sport

Tjenare, går i kvalet och valet av att sälja min E39:a då jag egentligen inte är i behov av en bil under hela vintern.. Men jag har inte bestämt mig och jag älskar min E39a innerligt så säljer jag den blir det för rätt pris.. Därför hade det varit trevligt om någon/några hade kunnat ge sig på att göra en ungefärlig värdering! :)

18700mil
Svensksåld
3ägare inkl. mig. Äldre herre köpte den ny, sedan en till äldre herre och nu mig.

Det är somsagt en 528i E39, In och utvändigt M-Paket
Oxford Grön Metallic

Regnsensor
Xenon
M-ratt med multifunktion
Farthållare
Ljust Helskin (Sportstolar)
ASC
Förar+Passagerar+dörr+takbåge airbags
Original larm med fjärrstyrt C-lås
ACC (fungerar felfritt!)
Träinlägg
+Allting som ingår i ett M-paket, även utvändigt.
Vinterdäck på 16" Original BMW alufälg, dubbade i väldigt bra skick.

Servad i Juni på Aukt. BMW verkstad, Inspektion 1+olja och bromsvätskebyte.(utöver det är den komplett servad)
Helt nya sommardäck fram, halvår gamla bak. Skall besiktigas i veckan och förutsätter att den går igenom utan problem.
Klarart sig förhållandevis väl från rost, passagerar dörr har ett angrepp som jag har "stoppat" (Slipning, rostomvandlare, rostskyddsprimer, överlackat med BMW original lack) samma sak på bakluckan med 2 rost fläckar (typ i storleken av en femma). Två små rostbubblor har letat sig upp nedanför bakluckan, utöver det ingen rost alls. Bakre stötfångare är skadad och har en spricka ungefär lika stor som en hand.
Motorhuven är stenskottsskadad, men fronten (bortsett motorhuv) har klarat sig fint. Lack är i förhållandevis fint skick annars, lite repor, dock inte plåtdjupa repor, här och där.
Inredningen är klart finare än de flesta andra bilar. Inga revor eller skador alls, är inte missfärgat eller dylikt. I övrigt fungerar allting som det skall

Det var banne mig en liten novell jag skrev där.... Är somsagt i valet och kvalet att sälja så om någon hade velat ge sig på att värdera hade det varit underbart!

Mvh InlineSix
M_
467
M_Tech
Bmw 540IA Msport -18
Hej,

Ca 50-60,000kr är väl lagom?

Mvh M_Tech
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Ca 25-30 tusen tror jag.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

ca 40'..

Motivering:
Förhållandevis låga mil, fullservad, det mesta verkar fungera, känd historik, Svensksåld, M-pkt, sportskinn..
Minus är såklart skadorna som är lite svårt att bedöma hur mycket minus i värde det ger, men men...

Men att värdera den som max 30000kr tycker jag inte är direkt seriöst med de uppgifter vi har nu..

Mvh Janne.
Med tanke på att en 26000milers 528iAT-98 import utan xenon/lampspolning och självklart inget M-paket (kom 3/01 till Touring) såldes för 25-30tkr nu i veckan är en 2år yngre med lägre miltal och M-paket värd klart mer.

Säljer du för under 40tkr är du dum/eller desperat.

50-60tkr känns vettigt, trots svensk utrustningsnivå.

Stephan
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
fast jag tror nog att får du 40 000 ska du vara glad....det säljs ju sådana på bilfirmor för typ samma pengar i Skåne iallafall....men lycka till med försäljningen....hoppas du får det du tänker dig : )

Frasse
Hmm, lite blandade värderingar. Jag känner att under 50.000;- är helt ointressant, det lutar väl åt att jag lägger ut en annons för att kolla vad folk är villiga att betala, får jag bara skambud så ställer jag nog av den undern vintern och reparerar skadorna och den lilla rosten, samt ger den en helrecond, då borde den rimligtvis gå att sälja för en slant på våren...

Tack för att ni tog er tid! :)
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Den blir inte mer värd nästa år iofs. En E39 är ju inte direkt sommarbil :)
La
147
Lasse I
M3 3.2 Coupé -96
Har en nästan identisk bil som din, men:

Svartmetallic
Full facelift-front
4000 färre mil
Mindre rost

Skulle inte vilja skiljas från den med mindre än 60' i fickan...
Frassemannen; Inga som är ute nu. Billigast 528iM ligger på 54900kr Länk!

Aj aj är det rost på plåten mellan stötfångare och bagagelucka? + att bakstötfångaren behöver plastlagas + lackeras. Det kostar en slant, i värsta fall behöver plåten bytas. Då gissar jag på max 50tkr, troligtvis under. Köpare vill ha en färdig bil.

Har du/hittar du en bra lackerare är det bättre att åtgärda och sedan sälja.

Stephan
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Stephan 735i: Alla bilhandlare/alla bilar finns inte på nätet :)

Frasse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.