|
|
|
|---|---|
|
Hej! I vanliga fall låter 15000 mil som mycket när det handlar om andra bilmärken men på detta forum verkar det inte vara något egentligt hinder vid begagnat köp. Om man nu ska köpa en med det milantalet och servceboken är bra osv osv. är det då inget att tveka på eller? Det är en 325 -94 förresten. Tack för era svar. M | |
| Inget att tveka på. 15.000mil är inga mil på en sådan bil min hade gått 15700 när jag sålde den gick som en klocka. | |
|
Det är ju en BMW... så det är väl inget att tveka på??? Skämt och sido... är alla papper okey och den låter sjyst så är det bara att slå till... lycka till. |
|
|
Håller med föregående talare, för en välskött BMW är 15.000 mil ingenting. www.malte-racing.com |
|
|
15000 mil ? Bilen e ju precis inkörd !!! Go 4 it Joachim |
|
|
=) Min har rullat 15300mil... Dock så kändes det sorgligt när mätarn gick över från 14999-15000 =) Tycker att 14000 mil låter så mycket mindre än 15000... Men men... Lill-bumsen måste ju få rastas. 15000mil e ju inget att tveka på, plus att det inte är så många problem för en BMW mellan 15-20000 när det gäller service (tror jag)... Tror de flesta "problemen" dyker upp vid runt 12-13000 mil... Iallafall på E36! Lycka till! =) Mvh Tobbe |
|
| Håller med dig tobias det var en hel del grejer som skulle bytas just vid 12-13k. | |
| Vad är det som ska bytas vid 12-13000mil?. | |
|
Silentblocken brukar vara slut då liksom VANOS:en... Hjullager, spindelleder, Bromsar etc... Mvh Tobbe |
|
| Inga problem med vanosen (?) men bytt spindelleder, batteri, bromsar, klossar, silentblocken och stötdämpare. | |
|
Min pärlevagn slog över 12000 idag! O den tänker nog gå en bra stund till!!!! |
|
|
Använd med förnuft = många mil Använd utan förnuft = färre mil Ungeför som med alla andra bilar.... /Kristian |
|
|
Köpte min när den gått 22000 mil. Nu har den gått 26000 mil. Mycket välskött. Har inte rört motorn (bara underhåll) och den går bättre än någonsin! Snart uppe i 30000 =) Bmw är kvalitet! |
|
|
Provkörde nya 325:an nyss! =) Vilken härlig motor! Men till min förvåning så finns det även lite tryck i min spis *hihi* OCH! Kvalitétskänslan i min 320 är toppen... Kändes nästan lika ny som 325an efter 15300 mil =) Tacka vet jag BMW! Mvh Tobbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.