|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Verdi: Yes, den 8-stegade automatlådan går att få till alla motorer på F20 | |
| Hos vilken återförsäljare får man över 10% rabatt privat på bruttopriset? | |
|
Igår la Mamma in en order på en BMW 116i Safirsvart Metallic Automatlåda Siktpaket Drive Comfort paket Dragkrok med avtagbar kula Stöldlarm Komfortöppning Xenonljus BMW Live Leverans vecka 45! Hoppas hon blir nöjd, det är vår första BMW i familjen, då vi tidigare bara kört Volvo! |
|
|
Låter riktigt bra AceLink! Grattis till dig (och till din mamma)! :) Fick ni välja på Urban och Sport också (har för mig att nya 1-serien kommer i de två varianterna)? |
|
| Nu är det ju lite sent när ni beställt bilen. Men jag föstår inte att många fokuserar på att skaffa en liten bil framför mycket annat. En större bil är ju inte jobbigare att äga eller köra. Dock bekvämare, säkrare, lättare att stiga in i etc etc. Drar marginellt eller inget mer i bränsle beroende på modell, ibland något dyrare i inköp om man måste ha en sprillans ny. Men vill ändå gratulera till inköpet, den blir säkert utmärkt som Din mors bil! | |
|
Det är väl en viktig skillnad om man köper en ny etta med 2års nybilsgaranti än en femma som har passerat 2år för ungefär samma pengar. Kan också vara en sån sak som design. Skulle köpa en 3-serie fastän 5-serien skulle kosta lika mycket. En annan sak kan vara praktisk. Jag har inte så mycket spelrum när jag ska parkera min etta i garaget. |
|
| Visst! allt det Du säger är också sant. Men om man har plats och ekonomisk möjlighet kan jag inte se att det kan vara en nackdel med en större bil. | |
|
verkar vara ett bra köp tycker jag, såg nya ettan idag på BMW och man satt riktigt bra i sportstolarna som verkade nydesignade och en helt annan kvalitetskänsla och känsla när man öppnar och stänger dörrar och känner på panelerna. Blir nog en bil med väldigt bra andrahandsvärde när många kikar efter en storlek mindre bil. Safirsvart är snyggt, har det på min X5, men dock ack så jobbig att hålla snygg så här års när det regnar varannan dag. Ettan är ju dock mycket lättare o snabbare att tvätta en X5 :-) /Anders |
|
Verdi |
Grattis till ett bra val, men varför inte 116d? Snålare och starkare väl? |
|
Golfen har ju DSG så spring fort som attan bort från den. Maken till dålig kvalitet på den växellådan har jag aldrig tidigare stött på. Golfens enda uppsida gentemot 116 är ju att den är rymligare och förmodligen billigare. Gillar du att köra bil så är valet självklart 116. Har du småbarn och ingen alternativ bil så är nog 116 inte bilen för dig. Trång som få bak och skuffen är inte direkt rymlig. |
|
|
Såg inte att det gällde nya ettan, då är utrymmet inget problem längre.. |
|
| Xenon ingår väl i siktpkt? Svankstöd är ett billigt tillval som du starkt bör överväga att addera. Hör med BMW imorgon om det går. | |
| grattis till ordern.. tror hon blir riktigt nöjd med bilen | |
| Acelink: Hos vilken återförsäljare köpte hon bilen? Om jag räknat rätt så får hon ju över 10% rabatt på bruttopris. Är det privat eller tjänstebil? Jag lägger min order vilken dag som helst på en ny 116d men har fått 6,5% på totalpriset, köper bilen privat. | |
|
Hence776: Vi tog inget av designpaketen då vi inte tyckte inredningen blev så snygg och sen vill vi kunna köpa andra fälgar till våren när sommardäcken ska på! Toby10: Mamma ville ha en liten bil och eftersom den körs som tjänstebil så är det en fördel med att köpa ny, både med garantier och att förmånsvärdet blir lägre för de räknas på nybilspriset och tror att 1-serien känns som en större bil än vad den är i och med bra komfort och väghållning! Sen spelar den in att 1-serien är en helt ny modell, alltid roligt att vara först med något :) Verdi: Det skiljer en hel del på inköpspriset mellan 116 och 116d och bilen kommer inte att gå mer än drygt 1000 mil per år.. turbo4ever: Xenonljus ingår inte siktpaket, inte till 1-serien iaf möjligt att de gör det till de större modellerna, det har jag ingen koll på.. Beställningen är redan låst så går inte att ändra.. Niclas116: Bilen är köpt i Skåne och är köpt som tjänstebil med ramavtal genom organisationen Företagarna. Tack alla andra för lyckönskningarna! |
|
|
Grattis till bilen. Är ochså sugen på den nya 1an. Tycker den ser riktigt fin ut. Lite större i baksätet och det är nog det enda vi inte är helt nöjda med. |
|
| Clubsport: Med tanke på hur många VW bilar med DSG-låda det rullar på vägar så har jag svårt att se att den skulle vara så otroligt dålig som du vill påstå. Här i Göteborg rullar det väldigt många Golf Variant TDI med DSG som taxibilar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.