AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.252

Vad tycker panelen om min annons

BM
385
BMW64
520dA Touring M-sport -10
325 M-sport cabrio -02
Länk

Utformning, pris, får jag den såld?:)
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Gillar ärligheten i annonsen, frågan är om den blir mer lättsåld eller inte. Allt hänger nog om du satt rätt pris i förhållande till bristerna.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ärlig annons avseende bristerna, men försök hitta ett par andra fälgar att fota med. De där såg bisarrt fula ut.

-------
//Lövet
BM
385
BMW64
325 M-sport cabrio -02
melzen:
Jag tittade på säkert 10 st e39 under 2008 när jag sökte bil och annonsen överenstämde sällan med verkligheten..
Få se vad marknaden tycker om detta pris, det är ju givetvis "billigast på Blocket"

Lövet:
Jag vet :) Men det är de som sitter på och som bilen säljs med så det skulle framstå illa för den som kommer och kikar på den och det sitter andra fälgar på den än i annonsen.
fredde 7
BMW64: Bilen kommer sälja sig själv...gissar på att den är såld efter helgen.
BM
385
BMW64
325 M-sport cabrio -02
fredde 7...verkar som du har fel. Försäljningen går trögt, några mailsvar är vad jag har fått.
La
147
Lasse I
M3 3.2 Coupé -96
Svårt läge. Om man är ute och letar en 530T så tror jag att ditt exemplar blir en sådan som man gärna hoppar över och letar vidare. Då är man som regel ute efter en med mindre rost och färre bucklor, och är förstås beredd att betala mer.
Jag tror att din bil istället får konkurrera med enklare och äldre 523:or...
Runt 30' kanske...
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Har ingen koll på prisläget på dessa men spontant känns det som att jag aldrig skulle lägga 40k på en bil med alla dessa småfel och bucklor/rost.
BM
385
BMW64
325 M-sport cabrio -02
Håller med ovanstående men får väl se om det dyker upp någon som har kikat på några e39or som ligger till salu. Min är säkert sämst i karossen men att hitta en rostfri torde bli svårt. Min erfarenhet av e39, har ägt 3 st som samtliga har varit resp är rostiga och tittat på ett 20-tal i samband med sökning efter "ny" bil är att det är en modell med rostproblem.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Håller med er, många klankar ner på MB E-klass när det gäller rost men Bmw E39:a är inte ett dugg bättre.

Skulle jag ha sålt den länkade bilen skulle jag vara nöjd om jag fick 30 000:-

BMW M-POWER
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Att jämföra MB E-klass(den rostbenägna tidigare 90-talsvarianten som kom samtidigt med E39 i princip) med E39:an är inte riktigt rätt anser jag...

Visst, finns rostproblemen där, men den har inte alls samma undermåliga motståndskraft mot rost som MB E-klass.
Mercedesen har ju rost i princip "överallt" och på farliga och svårreparerabla ställen såsom fjäderbenstallrikar, runt strålkastare, skärmar, hjulhus mm..
Jag har sett en del Mercedes E-klass som faktiskt gör att man nästan beundrar Mercedes förmåga att sälja bilar idag..dvs E-klassens problem(bl.a) borde ha gjort Mercedes riktigt oroliga för framtiden i koncernen.

Det jag tycker mig märka är att rosten på E39 mycket handlar om kitt/falsrost, bakluckor och t.ex. där rosten kommer på enbart släta plåtytor mest beror på sämre skötsel(typ sällan vaxade etc).
Underredet klarar sig t.ex mycket bra på E39:orna..

Men ok, efter faceliften så blev tydligen en del rostproblem mer framträdande på E39(det jag kunnat se iaf).

Mvh Janne.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Janne T:

Visst har du rätt i det du skriver, det kanske är inte helt rättvis jämförelse men min poäng var att försöka upplysa tydligt att E39:a är en bil som rostar lätt och har stora problem med rost iaf när det gäller det estetiska.

BMW M-POWER
Fälgarna är verkligen inte roliga, du har inte möjlighet att ta en eftermiddag för att lacka om dem med lite Biltema-färg? Tror du skulle få igen den lilla insatsen flera gånger om. Går att få riktigt bra (och hållbart) med ganska enkla medel.

BM
385
BMW64
325 M-sport cabrio -02
Nu är bilen såld, tog 10 dagar och jag har haft ett ganska ok intresse tycker jag. Fem har ringt på den och den förste som kom och tittade på den tog den.

En intressant aspekt på att försöka sälja den här bilen är att fyra av fem har sagt sig vilja göra iordning karossen med rostlagning och lackering. Och pga att detta kostar stora summor så ville de pruta ordentligt. Jag vet inte om det bara var prutningsförsök eller seriöst, jag tycker inte att det är värt att lägga ned ca 25 000 på en e39 som går bra att använda som bruksbil. Köparen ska inte göra iordning karossen, han tyckte den såg ok ut och att det inte var så farligt som han trott.
La
147
Lasse I
M3 3.2 Coupé -96
Grattis! Jag ställer den givna frågan:
Hur mycket fick du?

BM
385
BMW64
325 M-sport cabrio -02
Jag fick i stort sett vad jag begärde. Är medveten att alla är som jag själv, att prutning hör till vid bilaffärer:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.