|
|
|
|---|---|
|
Länk Nån som känner tll något matnyttigt om denna? Känns tajt e trevlig vid provkörning och skicket är bra. Lite dyr dock..:-) MVh Peter | |
|
Känner ägaren..Bilen är kanon.. ägaren har vårdat den väl,samt servat den som man skall. dyr o dyr... vad tycker du den är värd då? |
|
|
Njae jag tänker att det är ju en ganska gammal bil...allt möjligt kan ju gå sönder närsomhelst och det finns ju INGA garantier alls...... 150 tusen tycker jag känns som absolut max på en sådan bil:-) Men visst, jag kanske bara är snål... |
|
|
Tror att om du vill ha lite billigare så får du gå upp i miltal... efter att som hastigast kollat blocket så är faktiskt denna en av de mest prisvärda just nu...miltal+utr... Sålde själv min 2003 i jan för 220" med 10000 mil." Tog några dagar så var den såld.. |
|
|
Man ska inte snåla när det speciellt gäller en M-bil..för då kan det verkligen bli dyrt!! Vet ifall du nu skulle köpa den ,så köper du en bra o ärlig bil.. Lycka till i M5-letandet |
|
| Den var ju riktigt fin! :) | |
|
ja, vi får se om vi kommer överens imorgon:-) |
|
|
Jag sålde min 1999 års M5 välutrustad med navi dock 4:3. Bilen var i mycket bra skick, fanns dock en panel som färg släpt på men inget farligt. Rullat 10400 mil och sådes för 125000. Jag tycker nog den ska ner till åtminstonde 160000 som slut pris. Tänk på att det är inte lätt att sälja bil idag och speciellt inte bilar med V8. Om 2 år så får du säkert inte mer än 125000 för den. Tänk på att det är höst också vilket ska avspegla sig på priset. Men gillar du verkligen den så är det klart du ska köpa den. Mvh. Richard |
|
| Jag fick vad jag begärde för min m5a förra vintern..Sålde den i Jan..så det där med årstider vs pris stämmer inte alltid | |
|
Man skall alltid betala så lite som möjligt för beg-bilar, de har ALLTID fler brister än man tror, iaf om man vill att bilen skall fungera 100%, precis som den dag den lämnade fabriken. Så även om du är beredd att slanta 175" så skall man ju "spela" lagom ointresserad o påpeka alla brister metodiskt. Jag har själv kollat på en del bilar (dock ej M5 E39) o alla har haft brister, vissa få andra fler, trots att vissa säljare påstått "felfritt toppskick" osv. Vissa visste inte om felen (okunnig samt ointresserade av bilar, kör o lämnar på verkstad när något går sönder), andra sade "det är ju normalt på en bil med den åldern o miltalet". Min åsikt är skriver man nåt i stil med "felfritt toppskick" så förväntar jag mig det oxå, dvs INGA fel. Sen att det finns stenskott får man leva med, men det skall inte finna några skador alls invändigt, inga repade dörrsidor pga att man varit oförsiktig när man stiger ur, skinnet oslitet, all belysning av knappar mm funkar, ja listan kan göras lång, och det gäller ju att veta hur saker o ting skall vara. Kan ta min E34 som exempel där allt är precis som från fabrik numera, allt funkar 100%. Där lyste inte knapparna för elhissarna i bakdörren pga slocknad diod, en bagatell men dock ändå en brist. Slocknade knappar är billigt att åtgärda i jämförelse med att leta nya skinnpaneler om dessa är skadade... Till sist glöm inte att lyfta upp bilen, man ser en hel del mer då, o det är betydligt lättare att se rostangrepp när man har bilen i "ögonhöjd". Testa kopplingen noga, 10" mil är på gränsen för "kopplingsbytesintervallet". Kör snäva cirklar åt båda hållen med öppen dörr, lyssna efter "jamande" ljud från "diffen". Kör bilen MEGA varm (jag lät min E34 stå på tomgång i ca 30min i 30 graders värme innan köp för att kolla hur den beter sig under ogynsamma förhållanden), sätt dig sedan i bilen o tryck ner kopplingen upprepade gånger, det skall inte höras nån skillnad med koppling nedtryckt, gör det det är det lagren i lådan som väsnas en aning, detta oljud hörs bäst vid ordentlig varm låda vilket uppnås genom en längre tur plus att strålningsvärmen från avgassystemet får hjälpa till ett tag på tomgång... Priset för nämnda bil är väl rimligt, men nog skulle jag försöka få den billigare. Synd bara att den är "vanligt blå" och har "standardskinnet" som dessutom har inslag av grått(inte min favvo direkt...), personligen gillar jag Heritage-skinnet bättre. Och...bränsletörstiga bilar är inte lättsålda idag. |
|
|
Komplettläder som det står i annonsen slutade dom med när E34 M5 lades ner. Det som sitter i den där bilen är Volleder Prägeleder Silverstone O6SS. Ej att förväxla med komplettläder (det finns bara som Individual till E39 M5). Någon riktig Individual-utrustning i termens egentliga betydelse kan jag inte se i bilens lista. Det är bara solskyddsglaset och alcantara-innertaket som felaktigt kallas för Individual. Klädseln är ett vanligt icke Individual tillval. Alla tillverkade E39 M5 står med Individual-utrustning i listorna. Standard-innertaket i tyg kallas ju också för Individual. Klart missvisande. Sorry för OT, men det bör nämnas då en riktig Individual för många innebär lite framtida samlarpotential. Prisdiskussionen överlåter jag åt de med mer erfarenhet. Det som talar för bilen är miltalet och att den har fullskinnet (Volleder). Men det är också verkligen köparens marknad nu och kommer säkert vara en lång tid framöver på E39 M5or. Så hade jag den här skulle jag nog försöka bli av med den innan marknaden helt tagit emot F10 M5 vilket kommer skicka ut många begagnade E60 M5 som i sin tur kommer trycka ner E39orna gissar jag. Det är inga nya bilar längre som dawwe är inne på. Första M5orna med nya optiken är 11 år idag nästan på dagen. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
| Jag har Heritage i min med instrumentbräda i skinn, så det är alltså "bara" volleder?Vad innebär komplettläder på E39? Kan du få fram utrustningslistan på E39 med:)? Har även jag individual på innertaket (svart alcantara om jag minns rätt) men som du säger det räknar jag inte det som en äkta individual. | |
|
Ja det är alltid svårt o sia om priset.. Bilen är helt klart väldigt fin, faktiskt en av de finaste jag sett! Fullservad och riktig oxå och utan 15 ägare...OCH sv-såld Jag var i våras och provkörde två andra M5:or med liknande miltal, importerade, de såldes för runt 140 tusen Ägaren har iaf gått med på ett pris strax över 150 så jag får se om det blir affär. MVH Peter |
|
|
Jämför man exempelvis med M3 E46 av samma årsmodell så får man inte "mycket bil" för 150 tusen.. Konstigt att de fortfarande står lite högre.. MVH Peter |
|
| Peddan: Strax över 150" låter rimligt. Jag vill dock varna för kopplingen, är den inte bytt så lär den behövas bytas "rätt snart", kan vara allt från 500mil till 5000mil, en kostnad på ca 8". Om kopplingsingreppet känns "mjukt & fint" så är den sliten, en ny/tok-frisk koppling "hugger" nästan om man är oförsiktig... | |
|
Hej, jag var o kikade på bilen idag igen men jag hängde upp mig på några smådetaljer så jag letar vidare... Kopplingen kändes helt ok och slirar inte...MEN självklart bör man räkna med ett byte snart.. MVH Peter |
|
|
Dawwe: japp, det är "bara" Volleder då. Skillnaden är att dom tog bort skinnet på dörrsidornas övre delar samt tog bort nubuckläder-innertaket och ersatte det med syntetisk alcantara. Även handskfacket invändigt var i äkta mocka på E34 M5. Så finns en del skillnader även om det fortfarande är väldigt mycket skinn i en E39 M5 med Volleder. Komplettläder i E39 M5 borde innebära någon Individual-beställning i stil med ovanstående. Har dock inte sett någon, men lär finnas nån demobil eller annan extremare beställning som säkert har. Utrustningslista kan PM:as via M5-forumet :) Internationellt E34 M5 register Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.