AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.330

Varning för denna BMW E61 525 Touring

Ni
104
Nico_boss
Bmw M3 coupe -02
Jag vill bara varna er alla bmw köpare och älskare att ni ska akta er för denna bmw e61 touring. Jag länkar denna bil som är ute på blocket enbart bara för att jag är väldigt förbannad på bilförsäljarna och har fått sån dåligt bemötande. Bilen lades upp på blocket för 2 dagar sedan utan bilder,så jag ringer dem o frågar angående bilen då det inte e några alls problem på bilen förutom lite SMÅ repor på bakfronten och ena sido tröskeln. Fine jag får den nedsänkt från 124 900:- till 120 000:- som ska tänkte för lackering osv tänkte jag. jag åker o kollar på bilen. Haha vilket skämt...jag får en sådan kall o dåligt bemötande av bilförsäljaren o bilen ser ut att den vore 20 år gammal o inte 6 år !!!! Repor överallt nästan o små krockskador på skärmarna...han sa till mej sido tröskeln men så va dörrarna o fram o bak skärmen oxå skadade. bilen behövde nästan hel om lackering. den såg verkligen inte ut så som på bilden.Centrallåset funkade inte.
Jag blev verkligen lessen över detta o hade tagit ledigt från jobbet för att åka o hämta bilen men så blev de inte.

jag lägger upp länken så ni vet vilken bil ni inte ska lägga tid på !!!

Länk
Tråkigt eftersom man normalt har aningen högre förväntningar när det gäller en firma som även bedriver auktoriserad nybilsförsäljning. Men i detta fall är det en SAAB-handlare och det förklarar antagligen deras oseriösa agerande.
Ni
104
Nico_boss
Bmw M3 coupe -02
A det kan jag förstå...nu sitter jag här hemma o min helg är förstörd !!! letar efter en 525i E61....kanske åker till gbg imorgon o kollar på en privat istället !
ANA bil ska man verkligen akta sig för...den i trollhättan...så jävla otrevliga !
På bilden syns det tydligt att antingen fronten eller huven sitter snett. Kanske är den krockad fram och dåligt injusterad huv/front vid reparationen...

GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Nu säger jag inte att alla säljare är likadan men jag förstår precis hur du upplever det hela.
9 av 10 ljuger än rakt upp i ansiktet över telefon, dem verkar inte ha skam i kroppen överhuvudtaget.

Har själv råkat utför det flertal ggr...

BMW M-POWER
Ni
104
Nico_boss
Bmw M3 coupe -02
det va fronten som inte satt bra på den...det va inget alls bra på den på utsidan...insidan va den okej...men utsidan såg för jävligt ut...neee alla bilförsäljare är inte sånna men dem här ANAbil i trollhättan va inte trevliga !!
WXD293 är regnumret, vilket kan vara bra att nämna eftersom en annons på blocket är så lätt att göra om.
Ni
104
Nico_boss
Bmw M3 coupe -02
stämmer bra....haru vart o kollat på bilen ???
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Angående huvens snedhet kan det vara ena låset som inte går i ordentligt. Jag hade samma problem och då ser den ut ungefär så. Huven är ju av aluminium så den är mjuk och formar sig efter vad som håller i den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.