|
|
|
|---|---|
|
hej jag undrar om min 520i låter som den ska eller om nått e knas för den känns lite seg under 3-4000 varv vet att det e lite svårt att höra från en youtube video men om någon kunde försöka skulle det va jätte snällt :) Länk just det vill bara säga att detta forum är skitbra och har hjälpt mig otroligt mycket in på vägen att äga en kvalitetsbil tack för det :) | |
| Nej inte så bra, undrar om det är lyftare som låter pga för tjock olja? Hände mig i en likadan motor. | |
|
Okej då kanske man skulle byta olja då men vad ska det va för olja då 10w40 eller och hur.många liter ? En till undran det liksom knäpper ju om vanosen kan det med ha att göra med oljan? |
|
| Ursäkta dubbelpost men inte lärt mig hur man redigerar inlägg. Men jag kom och tänka på.en sak som känns viktig och det är att när motorn är kall knäpper det bara om vad jag tror.är ventilerna men när den blir varm minskar ventil knäppet och i stället.börjar vanos knäppa. | |
|
En 5-30 för att vara säker, minns inte om det var 5-50 eller 5-40 jag hade när den knackade. Skulle gissa på 5-6 liter. Köp på Biltema så blir det billigt ifall det inte är felet. Går ej att redigera. |
|
| Okej men då blir en 10 litersdunk med olja och nytt filter nästa | |
| Gång man är på biltema* går ej så bra att göra inlägg från mobilen än måste lära mig det... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.