AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
919

Problem med startspärr 325 E36 -92

Hej!

Har ett mycket konstigt problem med min 325 då den vägrar starta tidiga morgnar. Det sitter en startspärr i, vet ej om det är original eller inte, men den ser ut som en liten penna och man ska hålla den mot en liten blinkande metallbit i mittkonsollen så lampan i "pennan" lyser ett tag.

Problemet är att denna inte lyser på morgonen och jag har provat de flesta saker, bla låsa/låsa upp bilen, koppla bort batteriet, stänga på lysen, tändning m.m. men inget spelar någon roll. Efter ca kl.8-9 och framåt så är det inga problem, utan det är enbart tidigt på morgonen.

Jag har börjat tro att det varit temperaturrelaterat men har kört vissa nätter då det varit lika kallt eller kallare vad det varit på morgonen så det går nog räkna bort.

Skulle helst av allt vilja ta bort hela skiten men det är så många kablar och jag är ingen hejare på el så tror jag skulle förvärra saker och ting om jag gav mig på det så börjar att fråga här efter hjälp om någon haft liknande problem och vart jag ska börja min felsökning!

Mvh Sebastian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.