AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
966

Lackverkstaden klantar sig, hur mycket ska man ta?

Gr
39
Grillvante
435i -15
R1200 GS LC -14
Jag fick en parkeringsskada på min bakre stötfångare i våras, nån hade helt enkelt backat in i bilen med dragkrok. Givetvis bara åkt därifrån utan att göra rätt för sig.
hursomhelst, lämnade in bilen på reparation och omlack av stötfångaren.
När jag fick tillbaka bilen så hade lackverkstaden missat att lacka på alla små vassa hörn som finns på stötfångaren.

jag fick en ny tid, lämnade bilen igen, och fick tillbaka den samma dag (snabba är de!) Nu hade de lyckats nästan, bara missat på två ställen, men med lite rinn på ett annat ställe.

Fick en ny tid, tredje försöket. Nu har de lyckats helt. Ingeting att klaga på.
Men, vad jag funderar på är:
I detta läget då jag fick ta ledigt från jobbet, köra bilen 5 mil bort för att lämna den, få en lånebil och åka till jobbet 5 mil tillbaka, för att göra samma sak senare på eftermiddagen. Dessutom var jag ju tvungen att göra om det ytterligare en gång. Jag menar, en gång kan man ju köpa, för det var jag ju tvungen till i alla fall. Men de två extra resorna jag var tvungen till pga. lackverkstaden klantade sig, är ju inte riktigt mitt fel.
Finns det någon klausul eller liknande som friskriver lackverkstäder/rep.verkstäder att klanta sig på kundens "bekostnad"?

Har nån annan erfarenhet av detta?

mvh
Sl
86
Slex
G45 X3 30e 2025
Var lämnade du in bilen ?? Om du inte vill skriva namet kanske du kan ta vilken stad !

Alex
Gr
39
Grillvante
435i -15
R1200 GS LC -14
Några bilder på eländet:

Länk

Länk
Sl
86
Slex
G45 X3 30e 2025
hej,

Nej det det där va inte så snyggt !! Min skall in på omlackning nästa vecka då en cyklist kom i vägen men allt gick bra då jag bara körde i 7km/h dok måste kofångaren och motorhuven lackas om samt en lite bukla samt report på huven !! Så jag hoppas dom fixar det på bavaria i Tyresö !!
Gr
39
Grillvante
435i -15
R1200 GS LC -14
Bilder på hur det såg ut efter andra lackeringen:

Länk

Länk
Sl
86
Slex
G45 X3 30e 2025
tydligt att dom har varit jäkligt slarviga tyvärr är det ju bara på det igen och tyvärr så kanske inte dom täcker hyrbilen heller eller ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.