|
|
|
|---|---|
|
Ska och kolla på denna i helgen. Har ägt en bmw 525 ia lim -01a tidigare. Någon som vet vad man ska kolla på. Vanliga problem , rost osv kan jag kolla själv. Men andra fel som kan finnas? Eller är det mer värt lägga en slant till för en nyare? Länk Snabba svar tack!! // Petter | |
|
Länk Mvh Janne. |
|
| Snarare vill du verkligen ha 520 ? liten motor för den bilen | |
|
Tackar janne! :) Har halvtaskig lön just nu. Men till en början får en 520 duga. Sen kanske man uppgraderar sig till en 530 eller dyl. / Petter |
|
|
Ok, men är skillnaden så stor till en 525 tex ? 520n såg ju fin ut annars i skicket osv, jag är bara orolig att du inte tycker motorn kommer räcka till |
|
| k en 525 eller 530 har haft 520 e60 seriös tala 520 är inget ha | |
|
520 - 525 ligger rätt lika i pris. Men Bor i Luleå så vill helst slippa åka ner till Malmö för att hitta en vettig 525 med låga mil i fint skick. får 520in för 115k men kan säkert få ner till 110 000kr. Har ju haft en 525 tidigare så visst. Nog kommer man bli lite besviken på motorn. |
|
|
Petttter: Jag har en 525iaT -04 E39. Jag var inne i en bilsalong i Lund och provkörde en 523 -07-08 (minns inte exakt). 190hk hade den i vart fall. Hursomhelst, blev jag besviken på motorn kan jag säga. Inte mkt bättre än min nuvarande var den. 525 med sina 218hk var en positiv överraskning dock, betydligt piggare och friskare.. Rekommender absolut inte mindre motor än den du har. Du kommer att ångra dig varje gång du sitter bakom ratten.. Länk Lycka till! Mvh M-Power The Ultimate Driving Machine! |
|
|
Det borde vara förbjudet att sätta in en sådan klen motor i sådan bil av den storleken. Slöare bil får man leta efter. BMW M-POWER |
|
|
5 serien är tunga bilar så visst hjälper det till med lite extra hk. Men prioriterar man låg bränsleförbrukning så är det väl inget fel att välja den minsta motorn? Min kusin har en 520 touring och vad jag vet är han nöjd (dock E39), han upplever den som snål och lättmekad. (Ja, jag blev lite besviken över hans val men har accepterat det.) Fast prioriterade jag bränsleförbrukningen själv skulle jag nog sannolikt tittat på en diesel istället, de verkar ge mera körglädje jämfört med de minsta bensinarna. (Kommer från mig som varit anti-diesel nästa i hela mitt liv.) ;-) Jag har dock inte hjärnkoll på de ekonomiska brytpunkterna för diesel versus bensin. |
|
|
Jag kan hålla med mats_epost gällande biten om att man norde välja diesel om man prioriterar bränsleförbrukning. Mer vridmoment gör att bilen känns lättare än att tungtsläpa med en mindre bensinare! Kör man alldeles för lite blir de ekonomiska förhållanderna mer komplicerade. Ett tips till dig petttter är att du kollar på konsumentverkets bilkalkyl. Länk Det är framför allt värdeminskningen som utgör den största förlusten och inte bränslet!! Mvh M-Power The Ultimate Driving Machine! |
|
| Gå upp till 523 -05 så får du både bättre kraft och lägre förbrukning tack vare valvetronic. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.