|
|
|
|---|---|
| Jag betalar 4143:- för helf/helår hos Folksam för min snål-variant av BMW (imp). Är detta ett vettigt pris för en stackars standard bil??? | |
| Du kan väl inte tycka att det är jättedyrt iallafall, eller? Hur gammal är du, hur långt kör du, var bor och parkerar du? | |
| Bilen står på farsan, 51år, villa, 1500mil/år, bor i Skövde, ingen utr på bilen | |
|
Det är såna som du som gör att det är dyrt att försäkra BMW. Skriv bilen på dig själv och betala din egen premie i stället för att utnyttja oss andra i försäkringskollektivet! Har du inte råd att försäkra bilen själv så sälj bilen! |
|
Magnus Järhög |
Bäste bromsklossen, tänk efter nu: Det är väl ändå inte p g a att man ställer någon annan som ägare på bilen som gör premierna höga? Det är mer troligt att det är skadefrekvensen som sätter mallen för hur hög premien blir. Många ungdomar kör tex BMW många av dessa står för många skador. Vem som äger bilen har ingen betydelse för andra ägare. Det är hur man kör och utnyttjar försäkringen i form av skador etc. Ett säkert sätt att sänka premierna är att KÖRA MED OMDÖME. |
Renstark |
Jag betalar 3,900 för halvföräkring så det är nog inte så mycket att gnälla på. |
|
Samma här.... 3,900:- halvförsäkring Länsförsäkringar. 22år Falun. |
|
|
Konstigt, är det så billigt att försäkra nya BMW's?? Länsförsäkringar skall ha 4000:- för endast trafikförsäkring för min 323i E21 -82... Det måste ju vara nåt vrickat, det är ju mycket billigare att repa en -82:a än en E36 eller E46:a! |
|
| Ja så kan man resonera och det du säger stämmer, men man kan aldrig blunda för statestiken som säger att det är en gammal bil som är förhållandevis tafikfarlig jämfört med nya bilar och som skadar både förare och medtrafikanter klart värre än nyare bilar med allt vad airbag och mjuka zooner heter kommer att kosta mer (dvs inte att laga utan belastar omgivningen) vid en eventuell olycka samt att tyvärr var detta busbilen nummer 1 för många ungdomar och med den ruggiga prestandan man har och den lätta bakvagnen är det många som smällt med sina E21 323 or genom tiderna...min kompis betalade 320kr/mån (när han var 18år) i bara trafik för sin 323E21 så 4000kr/år är inte fantasipris tyvärr. Ställ den på någon annan, för sålänge du inte vållar någon olycka belastar du inte systemet och oss andra, det är förövrigt så läcker bil så alla borde ha rätt till att ratta en sådan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.