AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.135

BMW felkodsläsare, Carsoft eller Pa-soft 1.3.6/1.4.0

De
85
Denoslav
BMW 320d
tjena äre nån som är erfaren av Carsoft eller Pa-soft 1.3.6/1.4.0. skulle gärna vilja ha lite info om dem. typ hur dom funkar och vilken som är bättre, har också kollat på sådana från kina hur funkar dom är det skit eller?

och om dom passar på en bmw 320i -99, och bmw 525i -01.

skriv gärna

mvh
Da
304
Daniel Sjöholm
323i -83
728iA -97
740iAL -01
530dA Touring -04
Köpte pa-soft/BMW Scanner 1.4 härifrån: Länk
Ganska enkel att använda men även rätt avancerad så man måste veta lite vad man håller på med så det inte går galet :)

och ja dom passar till dina bilar men du måste även ha en sån här adapter:
Länk

Jag skulle också vilja ha tips om detta, BMW Scanner 1.4 verkar bra, men finns det någon säljare som kan garantera att man inte får en kina-kopia? De kanske fungerar, men vore ju synd om det är någon bug i det så det blir problem...

Mvh
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Som 99% av de övriga är denna från Kina och funkar, Länk
Okej. Är det den bästa jag kan ha till min e39 -97?

I beskrivning står det lite om "connecting pins", är det något som brukar vara nödvändigt för endast felkodläsning?
Har letat runt lite grand, och det finns ju gratis demo version av PA Soft: Länk
Finns ju ganska många olika namn och kina-kopior, men det mesta kanske är likadana produkter? Vet ni något ställe man kan läsa lite mer om tex Pa Soft? på e46fanatics.com står det en del, men vore trevligt med lite svenska recensioner åxå, om någon här har?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.