|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vad säger panelen om denna modell? Jag tänker mig en bil som gått 10-15kmil. Mina tankar går främst till automatlådan? Hur är det med den? Vilken modell sitter? Har motorerna strulat på något vis på denna modell? Spällen som åkte in i cylindern, finns dessa problem kvar? Tacksam för svar! | |
|
Spjällen som åkte in i cylindern har fått en förbättring år 2004 då dess axel förstärktes, i övrigt är dem sig lika. Dock är andelen bilar som råkat ut för detta haveri inte nämnvärd jämfört med antalet bilar med M57 under huven som rullar på problemfritt. E39 och E46 hade en låda från GM och problem med denna vet jag, men att E6x skulle ha problem har jag inte hört något om. Visst, marginalen till vad lådan tål är relativt liten redan med original motor och en del som trimmat har fått problem med momentomvandlaren har jag läst här; Men det är knappast något som är unikt för BMW snarare tvärt om. I det stora hela en enormt trevlig och lyxig bil, ta en provtur så skall du se att du är fast och inget fel med det för det är en bra bil! :) //Bjersér |
|
|
Info om E60/E61 Länk om du inte redan läst där. ___ //Ulf |
|
|
Japp, har läst beg-guiden. Hittade inget specifikt om 530d varför jag frågar. Har läst om folk som haft problem med den 6-växlade lådan bla Johan (Autopower) samt fler exempel fanns. I och för sig har säkert några Volvo V70 också råkat ut för ras i förtid. Har inte tänkt pyssla med trimning av något slag. |
|
|
530dA -04 från ny till 2010, 23k mil i den perioden. Inga problem what so ever med motorn. Dock byttes momentomvandlaren + aut lådan när bilen var ny (2000 mil), då vår låda hade ett produktionsfel. Det var mycket få bilar som hade det (en produktionsvecka av lådorna). Det som går sönder är utrustningen, så som aut infällbara speglar, stolsvärme element osv. Men motorn är skottsäker. Fick spjällen kollade och de var i fint skick. |
|
| Sim, har 2007an samma låda som din? Visst är den 6-stegs? | |
|
Blästras lacken bort vid trösklarna snabbare än normalt på denna modell? Tyckte exemplaret (10 000mil) verkade lite matt i lacken längst bak på tröskeln mot hjulhuset. Iofs svartmetallic, märks säkert snabbare än på silver... |
|
|
6 stegs - yes! LCI modellen har en ny aut låda, fortfarande 6 stegs. Lacken vid trösklarna blästras ganska snabbt tyvärr på svenska vintervägar med grus och stenar, tyvärr. |
|
|
Jag skulle satsat på en 535dat istället. Mer utrustning från början. Min bil: Länk |
|
| Vad säger ni om bilprisers värderingar på E61? En 530dAT, prefacelift, 10kmil, komfortstolar, drag, blåtand, comfortpkt, sv-såld i övrigt inget speciellt. 229k? Bilpriser säger 213k. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.