|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Mina pinnar inuti strålkastaren har smulats sönder som vanligt på dessa bilar. sådana här jag menar Länk Vart kan jag få tag i dessa snabbt ? har ingen lust att beställa från England då jag behöver bilen och har monterat isär lampan :) Snabbt svar uppskattas Mvh MK | |
| Bmw brukar ha hemma på hyllan för någon hundring. Solna hade iallafall på hyllan när jag var där sist. | |
|
mm ska ringa dom imorgon, hade stängt när jag ringde. Hoppas dom har det hemma så man kan plocka ihop skiten imorrn. Rätt enkelt att öppna upp men lite trixit är det allt. |
|
|
Men du har väl facelift? Med den typ av strålkastare där man får värma/skära bort glaset(plasten) för att komma in i strålkastaren? Till den finns inga reservdelar på BMW. |
|
|
Japp, men det går smidigt att värma med varmluftspistol och sedan limma tillbaka så att säga. Enklare än vad jag trodde |
|
|
Härligt! Synd bara att det verkar omöjligt att få tag i nya glas. Vore gött att ha fräscha och inte blästrade... |
|
|
Omöjligt ? jag bytte dom också var hur lätt som helst. Köpte på Schmedimann Länk Såhär bra blev det Länk |
|
|
Är det de för 600kr/st? FL39OMBKV Ser perfekt ut! Är det så lätt som du säger eller är du onormalt händig? :) |
|
| Vad limmar du med? Nån slags kit? | |
|
Ja precis det stämmer. Lätt och lätt jag tycker det eftersom jag trodde det skulle vara svårare. Jag är normalhändig :) Finns ju en guide i PDF format, jag har den på jobbdatorn kan länka imorgon men jag hittade den i en tråd här på auto. Jag värmer som sagt med varmluftspistolen ett tag runt och och tar sedan isär huset sakta, sedan är det bara att värma det igen och trycka dit glaset och sedan trycka dit det o låta torka, sedan har jag tätat med karroserimassa / butyltejp från mekonomen utanpå, jag kan ta lite bilder sedan och visa ist svårt att förklara. Inget läckage än sålänge, innan var det läckage in i strålkastarn o det kom in vatten |
|
|
marin849: DIY för faceliftlyktor: Länk Mvh Robban |
|
| Länk | |
| Bmw hade tyvärr inte, får bli att beställa från nätet | |
| Jag har en uppsättning sånna till en lykta som är krockad.... bor i stockholm... pm:a mig så kan vi komma överens om något.... | |
|
Tjena. beställde idag från Ebay i aluminium så får snällt vänta på dom nu=) Tack iaf, men kommer dom inte innan slutet på nästa vecka så pmar jag dig. Mvh MK |
|
| okej jag har kvar dom hemma.... | |
|
Är det alltid bara stagen till den automatiska höjdjusteringen som pajar? Skruvarna till höjd/sidledsinställningen då? |
|
|
Det är ju dom som är trasiga. Menar du stagen under bilen nu vid hjulen ? |
|
| Nej, jag tänkte på i strålkastarna. Det finns ju två justerskruvar för att ställa in ljusbilden i sid- och höjdled. Tänkte om dessa lätt går sönder också t.ex. när man byter lampan. | |
|
Alltså det är ju dom som jag ska köpa , dvs dessa Länk Dom sitter ju fast i skruven som man justerar med från ovansidan, dessa har även som funktion att hålla fast kastaren, vad jag uppfattat det som iaf. Mina gick nog sönder i samband med mitt glasbyte , eller dom kan ha vart trasiga innan jag vet inte riktigt men det är lätt hänt att man tar sönder dom ja. Har man planer på att behålla bilen ett tag till så skulle jag nog ersätta dina med metall som finns att köpa, som jag beställde, aluminium var det, eftersom när du ändå tar bort glaset är det inte många steg till för att byta ut dom och då slipper du framtida problem, eftersom det förmodligen kommer hända med tanke på den klena konstruktionen. |
|
|
Antar att det är nr 7 du menar här. Länk Den sitter rätt ordentligt och verkar rejäl, den tror jag inte kommer paja i första taget. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.