AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.125

Köp av X5 35d -09 prisuppgift/rekommendationer

Är intresserad av en X5 35d årsm. 09 och har lite funderingar.

Bilen har gått 9500 mil och är körd hårt, mycket hårt. Är detta något som ökar risken för motorproblem? Klarar 35d-motorn hård körning på lång sikt?

Bilen har alltså gått 9500 mil och är relativt fullutrustad, dock inte sportpaket (tyvärr). Den är dåligt vårdad men ändå i bra skick. Jag kan köpa den för 400 000 kr jämnt - bra pris? Köpläge?

Något annat jag bör tänka på eller kolla upp?

Tacksam för synpunkter då jag har dålig koll på X5:an!
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
För dom pengarna skulle jag hellre köpa en -08 med mindre mil och sportpaket.

mvh
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Mycket hård körd och dåligt vårdad? Den bilen hade jag aldrig köpt, ingen motor (Inte ens en Volvo B20) mår bra av den behandlingen och moderna motorer är alldeles för avancerade för att jag vågat lita på den bilen trots att BMW´s motorer generellt håller väldigt hög kvalité. :)

//Bjersér
Det blev inte den bilen. Jag vet inte vad jag tänkte...
Blir troligtvis en gubbkörd 3,0d -08 med lika många mil istället. Den har dessutom sportpaket! Tyckte 3,0d motorn räckte gott och väl.

Jag upplever att begagnade X5:or över lag har väldigt mycket stenskott i fronten, dock inte lika mycket på huven. Ni som har X5, upplever ni att fronten "samlar upp" mycket stenskott? Klanten som har lagt i stenskotten på bilen jag är intresserad av har tyvärr inte gjort något vidare arbete. Krångligt och dyrt att lackera om enbart fronten?
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Ja, jag tycker att X5 drar på sig mycket stenskott. Både i fronten och rutan. Jag tycker jag får stenskott hela tiden... :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.