|
|
|
|---|---|
|
M3 e46 däcktrycksgivaren lyser är bytt fälgar och däck. går det nolla den skiten eller plocka bort det på något sätt? är en 2002 m3 e46 Tack på förhand.mvh | |
| Håll in knappen ett tag stäng av bilen och vipps försvinner det. Ibland kan det hända igen , bara att göra likadant igen. | |
| Har testat det men verkar inte funka den tänds igen om och om igen. | |
|
Vad kör du med för storlek på däcken? För att nollställa gör så här. 1. Bilen avstängd. 2. Vrid nyckel till tändningsläge 2 3. Håll inne däcktrycks knappen tills lampan slocknar och bli grön. Börjar lampan sen att lysa igen efter en stund så granterar jag att du har fel däckdimensioner. MVH Martin |
|
|
kör med 19" och 35 profil men går det inte nolla allt så det inte inte indikerar även fast det är fel.ta säkringen eller dra ut givarsladdar?? MVH: |
|
|
Oftas när den indikerar är det ju för att höjden skillnaden på däcken är för stor. kör man på 235/35/19 fram och 265/35/19 bak så tror jag att det skiljer 13mm på höjden bak och fram vilket är för mycket. körd du med 30 profil bak så skiljer det endast 4mm vilket funkar fint. Men att ta bort funktionen genom att dra en säkring vet jag inget om. Men för att m3:a ska bli så optimal som möjligt med de orginalinställningar som är i chassit så ska man köra med angivna däck dimensioner. annars finns det risk för att bilen inte uppträder som den ska. MVH Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.