AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
6.854

Nissan GT-R, brutal bil!

Sida 3 av 3
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Gaaaah ge mig porschen!!
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Flåklypa;

växellådsolje-problematiken är väl fixad på MY11..?

Spacco;

"Skillnaden mot vanliga bilar är att ambitions-nivån på konstruktionen skiljer en smula". Inköpspriset för växelindikatorn är 75000:-, "en smula"?? :D

"En GT-R kan säkert vara snabbare runt valfri bana, men det är tyvärr betydligt fler faktorer som spelar roll vid sväng-gas-broms körning än vid rakt-fram". "Tyvärr"? Du talar FÖR GT-R nu, det inser du va..? :)

"Var inte sura på mig nu, men det känns som man måste försvara Porschen lite med tanke på det ständiga rampljuset på GT-R".
Jag tror de flesta inser hur fantastisk Porsche är, självklart hade jag också tagit Turbo S:en av dessa två! Men speca en dylik, så märker du att du får betala en miljon extra kontra GT-R...värt? Ja, om du har stålarna kanske ;
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Sani;
Jag skrev aldrig hur stor smulan är =) Lite ironi måste man få bjuda på (kunde lagt till en smiley där iofs).
Med "tyvärr" menar jag bara att det är svårt att måtta upp två olika bilar vid ban-körning jämfört med rakt fram.. Specillt när 2 olika bilar körs vid 2 olika tillfällen. Så många faktorer som spelar roll. Nissan kan ju haft tur vid sina tids-attacker ;)
En video där bilarna faktiskt kör mot varandra.. På bana!
Länk
Dock lite mindre seriöst än tidigare video, men dom åker ändå på rätt bra.
Resultatet har verklighetsförankring.
Pengar är bara papper =)
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Kul video! Och vad jag ser är två lika snabba bilar, inget annat? Sätt samma förare ensam på banan i båda bilarna, och det kommer inte skilja en sekund ens.
Angående "tur" då...tja, det känns väl som att man behöver mindre av den varan med en GT-R, jämfört med en svansmotor-Turbobest som kräver sin förare - detta är iaf intrycket jag fått av alla som kör dylika bilar på Autolife och liknande forum.. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.