|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Kunde inte låta bli :) Iofs ingen GT-R, men kompisens M5 piskar det mesta på den här sidan av Veyron och Koeningseg. M6 slakt Länk |
|
|
Om vi ändå ska dra upp tunade bilar så lär det inte vara många som rår på denna GT-R :) |
|
|
Lite OT nu men BMW M5 V10 imponerar mot Lambo Gallardo i denna körning: Länk |
|
|
MF; Turbo S i den första filmen = 30 hk mer... Porscharna går riktigt fint, men det hade varit intressant att se Turbo & GT2 på kvartsmilen mot en GT-R MY11! |
|
|
Sjukt imponerande att M5:an gick jämt med en Gallado. Hur gör man för övrigt för att lägga upp ett Youtube klipp så man kan se den direkt här på forumet, som mats_epost mfl, och inte bara som en länk? |
|
| Du väljer "embedded"-versionen, finns på youtube.. | |
| Marin: Ag:s har en GT-R nu på runt 800 hästar tror jag eftersom den körde typ jämt med Perras switzer. | |
|
Den GT-R är inte AG:s, bara en dekal från AGs. DEN bilen är uppmätt till runt 900hk och kör ifrån Peras Switzer. |
|
| Hur många av dessa bilarna tror ni är i originalutförande? | |
| Vilka bilar avser du? Många att välja på här liksom.. | |
|
Efter att ha sett och läst detta kan nog alla komma överens om att Nissan GT-R inte behöver skämmas för sig. Länk |
|
| Kul jämförelse! Denna Turbo S:en fick dessutom en sekund bättre tid på kvartsmilen jämfört med MF's video, noterar jag. | |
|
Ett litet klipp med Porshe 911 Turbo S (530hk), Nissan GT-R (530hk) och monstret Bugatti Veyron Super Sport: Länk I mina ögon lämnar Porschen startplattan SÅ förbannat snyggt/effektivt, och är tydligt snabbare än GT-R genom hela sträckan. Jag vill nog påstå att även om Porsche och Nissan spelar i samma division så får man ändå vad man betalar för. Att en GT-R i vissa fall varit snabbare har Porsche varit snabba med att åtgärda. Jag tror att Porsche insett att Nissan kan, men gubbarna på Stuttgart-kontoret kommer inte låta japsarna skrämmas mer ;) Visst Nissan GT-R är en riktigt snabb bil och ser dessutom väldigt bra ut. mycket sportbil för pengarna, men det ska mycket till för att rå på Porsche i längden. Som en parantes; Veyron SS avverkar 0-160mph på nästan halva tiden mot vad GT-R gör.. När ska vi börja prata riktiga bilar??? |
|
|
Sorry för repost av klippet. Såg "Amli"s inlägg senare. Dock kvarstår faktum ;) |
|
|
spacco; Porschen är 0,3 sekunder snabbare än GT-R:en på kvartsmilen, du kan väl inte på allvar påstå att det är "tydligt snabbare"?? :) Veyron är ingen "riktig bil", det är en rymdraket. |
|
|
Jag håller med Sani. Sen att säga att Nissan är snabbare än Porsche i vissa fall är nog en underdrift. Rakt fram är bevisligen Turbo S snabbare men på bana krävs det en GT2 RS för att hänga på. I samband med den nya 991 kommer nog det bli svårare för GT-R dock. Jag håller Porschen som den finare av bilarna, men när vi snackar ren prestanda så är GT-R brutal. |
|
|
Sant, 991 höjer ribban....men det gör Nissan med: Länk :) |
|
| Tillbaka på ruta 1... | |
|
"Sani": 1,3 sekunder låter inte heller mycket med det är vad som skiljer en GT-R och Veyron SS på 402 meter... Det är just tiden i kombination med hastigheten som markerar skillnaden mellan 911:an och GT-R:en. Så visst, jag menar allvar ;) Håller inte med dig ang. Veyron i övrigt. Det är en riktig bil, med 4 hjul, en ratt, motor och allt annat. Skillnaden mot vanliga bilar är att ambitions-nivån på konstruktionen skiljer en smula. En GT-R kan säkert vara snabbare runt valfri bana, men det är tyvärr betydligt fler faktorer som spelar roll vid sväng-gas-broms körning än vid rakt-fram. Var inte sura på mig nu, men det känns som man måste försvara Porschen lite med tanke på det ständiga rampljuset på GT-R. |
|
|
Synd att man inte kan använda GT-Ren om garantin ska gälla... Flåklypa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.