AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
6.856

Nissan GT-R, brutal bil!

Sida 2 av 3
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Kunde inte låta bli :)
Iofs ingen GT-R, men kompisens M5 piskar det mesta på den här sidan av Veyron och Koeningseg.

M6 slakt
Länk
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Om vi ändå ska dra upp tunade bilar så lär det inte vara många som rår på denna GT-R :)

Lite OT nu men BMW M5 V10 imponerar mot Lambo Gallardo i denna körning:
Länk

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
MF;

Turbo S i den första filmen = 30 hk mer... Porscharna går riktigt fint, men det hade varit intressant att se Turbo & GT2 på kvartsmilen mot en GT-R MY11!
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Sjukt imponerande att M5:an gick jämt med en Gallado.

Hur gör man för övrigt för att lägga upp ett Youtube klipp så man kan se den direkt här på forumet, som mats_epost mfl, och inte bara som en länk?
Visa användare
3.753
Sani
Du väljer "embedded"-versionen, finns på youtube..
Marin: Ag:s har en GT-R nu på runt 800 hästar tror jag eftersom den körde typ jämt med Perras switzer.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Den GT-R är inte AG:s, bara en dekal från AGs. DEN bilen är uppmätt till runt 900hk och kör ifrån Peras Switzer.
Hur många av dessa bilarna tror ni är i originalutförande?
Visa användare
3.753
Sani
Vilka bilar avser du? Många att välja på här liksom..
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Efter att ha sett och läst detta kan nog alla komma överens om att Nissan GT-R inte behöver skämmas för sig.

Länk
Visa användare
3.753
Sani
Kul jämförelse! Denna Turbo S:en fick dessutom en sekund bättre tid på kvartsmilen jämfört med MF's video, noterar jag.
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Ett litet klipp med Porshe 911 Turbo S (530hk), Nissan GT-R (530hk) och monstret Bugatti Veyron Super Sport:
Länk
I mina ögon lämnar Porschen startplattan SÅ förbannat snyggt/effektivt, och är tydligt snabbare än GT-R genom hela sträckan.
Jag vill nog påstå att även om Porsche och Nissan spelar i samma division så får man ändå vad man betalar för.
Att en GT-R i vissa fall varit snabbare har Porsche varit snabba med att åtgärda. Jag tror att Porsche insett att Nissan kan, men gubbarna på Stuttgart-kontoret kommer inte låta japsarna skrämmas mer ;)

Visst Nissan GT-R är en riktigt snabb bil och ser dessutom väldigt bra ut. mycket sportbil för pengarna, men det ska mycket till för att rå på Porsche i längden.

Som en parantes; Veyron SS avverkar 0-160mph på nästan halva tiden mot vad GT-R gör.. När ska vi börja prata riktiga bilar???
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Sorry för repost av klippet. Såg "Amli"s inlägg senare.
Dock kvarstår faktum ;)
Visa användare
3.753
Sani
spacco; Porschen är 0,3 sekunder snabbare än GT-R:en på kvartsmilen, du kan väl inte på allvar påstå att det är "tydligt snabbare"?? :)

Veyron är ingen "riktig bil", det är en rymdraket.
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Jag håller med Sani.
Sen att säga att Nissan är snabbare än Porsche i vissa fall är nog en underdrift. Rakt fram är bevisligen Turbo S snabbare men på bana krävs det en GT2 RS för att hänga på.

I samband med den nya 991 kommer nog det bli svårare för GT-R dock.
Jag håller Porschen som den finare av bilarna, men när vi snackar ren prestanda så är GT-R brutal.
Visa användare
3.753
Sani
Sant, 991 höjer ribban....men det gör Nissan med:

Länk

:)
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Tillbaka på ruta 1...
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
"Sani": 1,3 sekunder låter inte heller mycket med det är vad som skiljer en GT-R och Veyron SS på 402 meter...
Det är just tiden i kombination med hastigheten som markerar skillnaden mellan 911:an och GT-R:en.
Så visst, jag menar allvar ;)

Håller inte med dig ang. Veyron i övrigt. Det är en riktig bil, med 4 hjul, en ratt, motor och allt annat. Skillnaden mot vanliga bilar är att ambitions-nivån på konstruktionen skiljer en smula.

En GT-R kan säkert vara snabbare runt valfri bana, men det är tyvärr betydligt fler faktorer som spelar roll vid sväng-gas-broms körning än vid rakt-fram.
Var inte sura på mig nu, men det känns som man måste försvara Porschen lite med tanke på det ständiga rampljuset på GT-R.
Synd att man inte kan använda GT-Ren om garantin ska gälla...

Flåklypa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.