AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.814

Beställning av F11, behöver hjälp med ändringar?

HEJSAN ALLA!
jag ska beställa min BMW 520 D A (Touring) nu i helgen .
jag vet på ett ungefär hur den ska se ut / utrustning ,
behöver bara hjälp med att om ni tycker jag borde ändra på något ?

Detta är min utrustning:
-M-sportpaket
-Comfort paket
- Titan Silver ( mycket osäker om jag sla välja denna färgen eller den vita på denna bilen ) vad tycker ni?

ma
166
matbl
520dA Touring -17 (G31)
Som jag sagt i andra trådar så skulle jag ha valt bort m-sportpaketet och lagt pengarna på invändig utrustning. Eller rättare sagt, det var så jag valde när jag köpte min F11.
Det är ändå i bilen man sitter och kör.

Parkerade precis berdvid en F11 med M-sport för ca en vecka sedan så jag passade på att jämföra lite på utseendet. Det enda uppenbara (förutom fälgarna såklart) var framspoilern som var "argare" och understa delen bak som var svart fast bilen med m-sport i övrigt var vit. Det där lite extra feta utseendet som m-sport gav på E61 fanns inte längre. Med och utan m-sport var ingen större skillnad...
Visa användare
49
vlanibet
F11 2012"
Jag har samma dilemma och ungefär samma utrustning på bilen och jag ska också beställa min denna helg ....MEN FÄRGEN ..... Vilken färg ska man ha på M-Paketet , så komigen nu grabbar ge lite förslag på vilken färg ni tycker är snyggast på M-sport .

Fr
1.133
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Färgval är väl väldigt personligt så det hoppas jag ändå är något man själv kan välja och de vanligaste färgerna kan du ju se direkt live hos åf. Det finns många som tycker vitt är snyggt men skulle aldrig falla mig på läppen. Själv säger jag sophistogrå men det beror ju främst på att jag har det ( och följaktligen tycker det är snyggast tillsammans med 1/5 av f10/11 ägarna, så "unik" är jag)
Ar
262
Arese
F11 535iM
Volvo XC60 D5 R-Design
Porsche 997 GT3 CS
Enligt min uppfattning är F1X betydligt fegare/mer diskret i utseendemässigt än E6X och behöver därför M-sport för att få lite attityd. Då de flesta nog ändå tänkt uppdatera klädsel, stol, fälgar/däck och chassi (varav de tre sistnämnda definitivt märks när man kör bilen) så är ju dessutom merkostnaden in drygt 50 utan snarare 25k. Inte mycket när vi snackar den här prisklassen.

Färgmässigt verkar vit vara mycket vanligt på M-sport och därmed ett säkert tecken på att vit-trenden blivit mainstream och därmed är på väg ut. Själv har jag en silvermet och tycker att det är den snyggaste bil jag haft sedan jag körde Alfa 156:)

Utrustningsmässigt skulle jag utöver din lista ovan försökt uppdatera ljudet om du lyssnar på musik i bilen och glöm inte att byta railsen till shadowline.

Mvh
Arese
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Svankstöd tycker jag är oskäligt dyrt, nästan 4 kkr, men ändå något jag tycker gör mycket för komforten vid långkörning. Bättre ljud är också är trevligt och eventuell USB, beroende på om du använder din telefon ofta när du lyssnar på musik.

Angående M-paketets vara eller inte, så ger en bil med M-paket mer vill-ha-känsla för mig och den dagen jag lägger en halv miljon på en bil, då ska jag verkligen vilja ha den...
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
M-sport.
Tillhör skeptikerna; 53' är mycket för ett paket som gör ganska lite för utseendet. Ett par snygga 19-tummare (som i reklamen) räcker för mig. Så jag hade nog tänkt mig för både en gång och två innan jag kryssat för det tillvalet.

Färg
Silver går utmärkt! En snygg, klassisk färg som aldrig är fel. Har aldrig varit en vän av vit och det har inte blivit bättre bara för att det blivit en modefärg. Och som Arese är inne på, det faktum att det blivit en modefärg betyder att det så småningom kommer vara Helt Ute. Frågan är bara om det dröjer 1 år eller 10. Sophistograu är alldeles för grå för min smak och Carbonschwartz tycker jag inte riktigt gör bilen rättvisa på samma sätt som på E61:an. Personligen är jag på väg att bli insnöad på Imperialblå, som ju också finns till M-paktetet.

Utrustning
Navi, stereo, pipis, blåtand - mina krav. De två sista har du fixat med Comfortpaketet.
Ambient light är ett billigt sätt att få ökad lyxfaktor i kupén. Rattvärme är klart underskattat och borde nästan vara std på Norden-bilar!

----
BMW CS #6212
Tack för alla svar roligt att höra vad ni tycker, är fortfarande så sjukt osäker när det gäller färgen . Men väljer jag vit tänker jag istället lägga på met pengarna på något annat,
Förresten tror ni att M-pkt väljarna är nog bra eller ska man köpa de 5 ekrade M fälgarna ?

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Hur mycket mer pengar handlar det om? Det är ju en trist utveckling att 18" inte "räcker" till längre. Är merkostnaden inte allt för blodig hade jag valt 19" men säkerligen blir inte komforten bättre av detta byte.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Om du ska ha m-paket tycker jag 19" är ett krav, annars ser det bara löjligt ut.
Glöm inte dieselvärmaren, helt suveränt 6 månader om året att komma ut till en isfri bil.
ma
166
matbl
520dA Touring -17 (G31)
Arese:
Problemet är att m-paketet inte fläskar till F11 som det gjorde på E61. Där blev det en helt annan attityd med m-paket. Tyvärr är det inte så på F11, det är mest en argare framspoiler för ca 25-40k (beroende på vad man ändå tänkt lägga på).
Plus att bakspoilern (undertill bak) inte kommer i bilens färg med m-sport utan alltid är svart !?!
Annars håller jag med om att ska man ha m-sport så bör man nog lägga till 19"-fälgarna.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Min granne har en 520d F11 i spacegråmet med shadowline lister och den är riktigt snygg trots avsaknad av M-paketet. Vit kan i viss fall vara väldigt snyggt men jag hade inte valt det på en ny F11 idag.

___
//Ulf
ma
166
matbl
520dA Touring -17 (G31)
Har spacegrå alltid funnits? Eller är det nyligen den färgen las till? Har för mig den inte fanns när jag specade min F11 men kanske minns fel...

Kom på en sak till. Jag skulle i dagsläget lägga till "kombiinstrument med utökad omfattning". Kostar ca 1500 om jag minns rätt men det tror jag det är vär. Nytt från 1 sep i år?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det var inte så mycket extra tillval och om det hänger på kostnaden så skulle jag faktiskt ta bort m-paket för att få in diverse "mer nödvändig" utrustning.
Så här ser min spec ut (dock inte beställd än).

Carbonsvart
M-paket
19"
Comfort
Svart läder
Komfortstolar
ambient light
aut baklucka
eluppvärmd ratt
stolsvärme bak
ansl. Iphone
HiFi DSP

Nästan exakt samma tillval som min nuvarande, lite tråkigt men jag tycker den har det jag behöver och vill ha... :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Min granne fick sin innan sommaren så Spacegrå fanns i alla fall på modellår 2011.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.