|
|
|
|---|---|
|
Är på jakt efter antingen en 320D eller en 325i. Det enda absoluta kravet är automat(den andra medfinansiärens krav;)) och jag vill helst ha -08 eller senare i båda fallen pga av de uppdaterade motorerna, med lägre förbrukning och skatt. Nu har jag däremot hittat en bil som ser rätt spännande ut och är en 325 -07, dvs med "gamla" 2,5 motorn, men den verkar ha en trevlig spec och ett bra pris, särskilt i förhållande till milen. Inte helt oväntat rör det sig om en importbil, vilket gör att just de låga milen gör mig en smula misstänksam. Då bilen befinner sig rätt långt bort känner jag mig rätt osugen på en resa i onödan och tänkte därför kolla om det är någon som vet något om bilen? Länk: Länk | |
|
325 med så låga mil kostar betydligt mer utomlands: Länk Mvh |
|
|
snygg bil :) (har en lm-blå 325d touring -07 själv ;) ) Ring och fråga honom om det är han som har importerat den, och isf var han köpte den.. visst är det billigt, men ändå inte onaturligt billigt för en bensinare från 07, den ser ju fin ut på bilderna och verkar vara vettigt utrustad! |
|
|
Håller med om att det är en snygg bil! Visst är priset relativt lågt, dock uppfattar jag att marknaden för 325:or inte är "superhet" vilket så klart avspeglar sig priserna. Har fått mailsvar av honom där han menar att han importerat den själv av BMW handlare i Tyskland och erbjuder även en eventuell köpare en kontroll på BMW i Göteborg. Låter i mina öron som ett seriöst upplägg, men har läst så många historier om skruvade bilar hit och dit så det känns lite olustigt trots allt. Har per definition inget emot importbilar då jag själv plockat hem bilar tidigare. Kan man alltså åka in hos en BMW återförsäljare och få milen verifierade? |
|
|
Davkar. De kan aldrig garantera milen. lättaste du kan göra eftersom nuvarande ägararen själv har importerat bilen så kan du be honom ta kort på serviceboken och ringa upp verkstäderna i tyskland och kontrollera med dom om bilen har varit där vid de tillfällerna. Garantireparations utdrag från bmw ska också gå att få ut men jag läste att bara nuvarande ägaren får ta ut ett sådant? |
|
|
Kvittot från BMWhandlaren i Tyskland ska finnas + att den har kvar på 1års Euro plusgarantin OM den nu är köpt hos en BMWhandlare. Han har tappat en hel del pengar på ett halvår. Billigaste motsvarande kostar I DAG €21900, mer för ett halvår sedan. Sedan är det importkostnaden på det. Ett tapp på minst 50tkr. Det gör det hela mindre sannolikt att mätarställningen stämmer. Stephan |
|
|
I tyskland ja, med exakt dom milen.. men kolla här Länk samma pris, svensksåld, hos firma, men 3-4000 mil mer.. utan panorama men med multiratt.. 325orna (bensin) har ju sjunkit i pris, kolla upp chassinumret och ring till firman han köpte den från.. jag tror de kan va ett klipp! |
|
|
Synd att denna är manuell! Rätt pris, nya motorn, svensksåld med en ägare och dessutom betydligt närmare geaografiskt. Länk |
|
| Såg den (senaste länken) annonsen igårkväll. Det måste vara en av 219000-kronorsbilarna väl? | |
|
Ser inte ut som det är automatisk klimatanläggning och inte heller sportratt verkar det som. Men annars snygg och ovanligt med rött. En ägare Gör ju mycket med de fälgarna på. Dock kan röd färg dra ner inbytespriset hos handlare då det är populärare med mer diskreta färger och gärna metallic på bilar som BMW och Audi. Kolla Garaget.org så ser du en bild med standardfälgar. Skulle personligen hellst ha takreling. |
|
|
Edit: För dem som inte var med på forumet på den tiden: Länk |
|
| davkar: du har powerpost! | |
|
Är nu också lite sugen på en 325i Har en kompis som nu ska sälja sin: Sen -08:a 3-liters motorn 3200 mil Servad två ggr senast vid 3100mil +Svartmetallic +Rails +Dubbel ACC +Regnsensor +Parkeringssensorer +Telefon & bluetooth +stora komfortpaket med eluttag, mugghållare + justerbart läderarmstöd +runflat vinterdäck som nya på alu-fälg +farthållare Någon som vet vad som ingår i Advantage paketet? Har fått ett pris som jag tycker låter ok, men tänkte höra med panelen vad ni tycker den är värd? Inga sportstolar eller liknande. |
|
|
Den röda har ju inte heller M-sport paket, det drar ju ner priset också, dessutom ser den inte alls lika bra ut, en bmw ska ha m paket :) |
|
| Förvisso sant, helt klart snyggare med M-sport. Men jag skulle även nöja mig med dynamic-paketet :) (vilket den röda inte heller verkar ha) Men som sagt, den är tyvärr manuell och är därmed diskvalificerad ur mitt urval. Annars hade jag nog kunna leva med den "nakna" specen. | |
|
har fortfarande inte förstått varför du inte satsar på den blå som du länkade till först?? klart bäst alternativ, om den nu är korrekt vill säga, men det kan ju vara värt lite jobb att ta reda på. /// |
|
|
Jag skulle nog även be att få se kvittot på den blå så du vet vad han har betalat för den. Det borde ju varit ganska mycket högre pris med tanke på de låga milen. Annars verkar det ju lite skumt. Konstigt att han ska sälja den så snart. Har bara haft den ett halvår. |
|
|
Ja, i "teorin" känns den första bilen som det bästa altenativet. Det som bromsar är just att det rör sig om en importbil, där det för mig känns besvärligt och osäkert att säkerställa dess historik. Om jag är osäker inbillar jag mig att det blir ännu besvärligare den dagen jag bestämmer mig för att sälja. Jag får helt enkelt ha lite is i magen och se vad som dyker upp. |
|
|
Det gör du nog rätt i. Man ska inte förhasta sig. Det enda som kan hända om du väntar är att priserna sjunker och att du har råd att köp en nyare bil. Det är ju alltid lite svårare att sälja en importbil även om den kan va minst lika bra som en svensksåld. Om du söker på N52 här på forumet eller googlar så ser du att den har haft problem med smörjningen av ventillyftarna också, det låter som ett knackande metalliskt ljud som bara uppstår i bland bl.a. när motorn är kall eller har stått ett tag.Det tar ett tag innan oljan når ventillyftarna och det sliter givetvis på delarna som inte smörjs. Så satsa på en -08:a (N53) Verkar som den inte har de problemen. Vissa bilar kan ha fått toppen utbytt till en uppdaterad variant med bättre eller fler oljekanaler. Går ju säkert att kolla upp hos BMW. |
|
|
Jag har en fråga, inte för att den har någonting med denna inlägg att göra men ber om ursäkt för jag ställer den här. Ifall de nya motorerna hos 325 är 3L hur kan de då bara ha 217 hästar?:S T.o.m E46ans 330 (3L) har 231 hästar.. Bayerische Motoren Werke |
|
|
3 liters N53 finns i två versioner: Full effekt X30i 272 hk 320 Nm och bantad version X25i med 218 hk och 270 Nm N53 fr o m 2008 i 3 serien har haft en mängd fabrikationsfel men kanske mindre allvarliga än ventillyftarna i N52. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.