|
|
|
|---|---|
|
Hej! Detta skrev jag i vintras: "Min 325 -06 står alltid i varmgarage. I helgen var jag bortrest. Bilen stod då ute. På natten var det typ -15grader. Dagen därpå när jag startar så skjuter den & dör direkt?? Batteriet är dessutom riktigt dåligt. Jag startar igen, ger lite gas, motorn kväver sej & dör. Tredje försöket, samma hostningar, ger försiktigt lite gas, kommer upp till ca3000varv innan den kväver sej igen. Vid fjärde försöket håller jag konstant 2000varv nån minut, efter det kan jag varva normalt. Tycker mej känna lite ojämn gång vid acceleration. Vid nåt tillfälle vill den inte över ca5500varv? Min ekonomimätare svajjar lite som den vill vid stadstrafik. Går upp till max när jag släpper gas bl a. Funderar på om det har nåt samband? " Förutom ryckig gång & svajig mätare, har inte felet visat sej sen dess. Sista veckan har felet kommit tillbaka. Nu ännu värre. Tar mellan 5-10 försök innan den startar?? Bra drag i batteriet. När bilen väl startat tar det ca 5min innan den går att varva upp. Allt händer BARA vid kallstart. Vid VARJE kallstart. Otroligt tacksam för svar! Mvh Tobias | |
|
Kolla felkoder först. Mvh |
|
| Nån "ställverksmotor" som styr ett spjäll under ventilkåpan, den kärvar säger diagnosen & även givaren till samma. Jag undrar mer om nån känner igen problemet? Sen undrar jag om man måste lossa hela ventilkåpan för att komma åt? Om givarn går att byta utan att lyfta kåpan? Mvh Tobias | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.