|
|
|
|---|---|
|
Hej, Kort bakgrund först , jag har köpt ett annat märke för nån månad sen och nu pga. ändrade förutsättningar insett ej hållbart med en så stor bil då jag kör bil 2-3 ggr i veckan och oftast max 5-10 mil då bor i stan. Har då hos en Bmw handlare blivit erbjuden 100 000 för min bil och hittat en Bmw 316 Compact - 02:a som jag lyckas pruta ner till 56 000 . Bmw:n har gått ca. 11200 mil (gammla 9300 mil) och handlaren (en BMW återförsäljare) har just gjort Inspektion II samt bytt bromsbelägg , ny vindruta och i allmänhet sett över skick. Bilen i sig är enligt följande , se frågor där. - Kasset radio orginal , går den byta på enkelt sätt till valfri stereo med cd ? - Ej AC utan enklaste kall / varm luft , hur är den mot AC ? - Klarlacksläpp på 1 cm resp. 1 dm fram , lätt åtgärda ? Iövrigt väldigt grund utrustad då ej verkar vara någon comfort paket eller dylikt. Jag vet att motorn i denna är trött mot en "riktig" BMW , vilket mina kompisar som kör / kört BMW 540 resp. M5 lär säga ;) Men tanken är helt enkelt få en bil som är relativt billig äga och mer förssvarbar i pengar (54000 mot strax över 100 000 är ju lite skillnad i värde). Trivs i allmänhet med vanliga E46 karossen och det sämsta jag gjort är sälja just min 318i (fråga inte varför :P). Så vettigt köp eller ska jag gå på en Golf isf med liknande motor ? ;) Hur är denna åka vuxen i baksätet ? inte så ofta det händer men. | |
|
Kan denna vara ett alternativ för dig? Länk Mvh Martin |
|
|
Har haft min 316Ti i snart 2 år nu och den fungerar klockrent, lika stor inuti att sitta i och köra som den vanliga e46:an. Har kört långresor på uppemot 60-70 mil på en dag utan problem, drar ca 0.6-0.7 blandad körning. Lycka till med köpet, mycket bil för pengarna! //Micke |
|
|
Kahn-D tack för tipset , en sådan fast utan comfortpaket jag kikat på ... Dock mer ekonomiskt med den närmare mig jag sett. Grahnhult , låter lovande :) . Hur upplever du utrymmet bak för vuxna sitta där mot en vanlig E46 ? , nåt särkilt som värt tänka på som kostat för dig ? Hur många mil har din gått ? Tack för svar :) |
|
|
Antar att det är denna du kollat på: Länk! Röd färg, ingen AC eller någon som helst komfortutrustning, slitna plastpaneler i inredningen - om du kan leva med det så är det en trevlig bil. Praktiskt med halvkombi och baksätet är helt okej tycker jag. Men den lär vara ordentligt svårsåld och det ska avspeglas i priset! /Johannes |
|
|
Weiman , det stämmer att den. Jag har haft komfortpaket i en tidigare E46 o enda jag tror jag kommer sakna en del är klima. Har idag som sagt osedd över tfn prutat ner ca. 10 och vill ha ner 5 till iaf för att jag ska göra affär. Anledningen jag ens överväger den är att jag är lite trött betala dyra pengar då bilen används väldigt sparsamt när bor i stan. |
|
| Ställ av din nuvarande bil före eventuellt inbyte. 316Ti är sega, men funkar helt ok och är stora invändigt. | |
|
Jag kan säga att jag inte tycker den verkar vara speciellt prisvärd. Köpte min 318ti -02 i december för 59.900kr, den hade iofs rullat 15800 men jag har farthållare, multifunktionsratt, färddator, klimat., regnsensor, larm, fjärrstyrt c-lås, motorvärmare/kupevärmare å cd spelare. Fick även med splitter nya vinterdäck på bmw original alu fälgar. När jag låg och pendlade till jobbet låg jag och snittade 0.62l/milen. Så jag rekommenderar dig att leta vidare för det finns betydligt mycket fler prisvärda compacter där ute! Köpte min av handlare också kanske jag ska tillägga. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.