|
|
|
|---|---|
|
Idag när jag skulle starta bilen så skakar och vibrerar hela bilen och jag märker att den inte går på alla cylindrar. Har stängt av och startat flera gånger men ingen skillnad. Vad kan det vara för fel??? BMW 4ever | |
| Kan vara en tändspole som brunnit upp. Det var ett vanligt problem på e46/e39 men trodde det problemet var historia nu. Vet ej hur spolarna sitter på din motor men lyft upp dem och kolla om någon har "exploderat". Det är mycket möjligt att det är något helt annat men OM det är en tändspole så starta absolut inte med den defekta tändspolen inkopplad då motorstyrdonet kan brinna upp! | |
|
Jag råkade ut för detsamma på min E61 (N53B25A) i vintras även om jag inte skulle beskriva det som att hela bilen skakar och vibrerar. Fick byta injektor, buffert, tändstift och tändspole. Det blev så kostsamt att jag fick utnyttja maskinskadeförsäkringen... |
|
| om bilen blivit sur kan den inte gå på alla hände för mig på min e39 tog och åkte en sväng och sen var problemet borta! | |
| tror jag skrev nån tråd kring det här i 3-serie forumet, men den tycks ha tagits bort....troligen har du en eller flera spridare/tändspolar som havererat. fick alla mina 6(spridare/tändspolar) plus högtryckspump bytta på BMW's bekostnad förra veckan. | |
|
Tack för info. Jag har nyss köpt bilen och har Autoconcepts Bilgaranti Silver (en försäkring som ska täcka det mesta om ngt går sönder 1 år från tecknandet). Ska lämna in bilen på verkstad imorgon. Hoppas inte försäkringsbolaget krånglar när de får skadeanmälan. Jag rapporterar hur det går! BMW 4ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.