|
|
|
|---|---|
svardska |
Vad kan man begära för en sån? Har börjat fundera på att sälja min, nybes utan anmärkning. Royalblue mkt utr, acc hissar elstolar med minne 17" BBS nytt avgas osv. ingen lucka och ingen farthållare. Full dokumentation, servicebok osv. |
| En svårsåld bil. C:a 30-35.000 hade jag nog velat ha för den om jag skulle sälja den, med tanke på det låga miltalet. Mer än så är nog omöjligt att få ut. Med endast 14.000 mil på mätaren borde den vara i mycket gott skick. Finns skinn? Många kräver det i en 7-serie. Mycket mer lättsåld med skinn än utan. | |
svardska |
skinn finns! |
| Har bilen fullständig dok för milen så är den intressant. Berätta lite mer om den. Har den S&V Däck, motorvärm, drag ?. Funkar all utrustning ex Acc. Är bilen i bra skick m,m. Funderar ersätta min gamla Opel Rekord -86 (som dock funkat varje gång) men tjuter som den i bakaxeln. | |
svardska |
s-däck, nyrepad och fylld acc, motorvärmare, ej drag snygg i lack med några små rostantydningar, nytt avgas mm |
|
Hur mycket mindre får man för en 730iA -88? Sv-såld, full service, skinn, avtagbar krok, snygg lack med lite små rostantydningar. (Det lät precis som min i beskrivningen ovan...) I övrigt nästan minimal utrustning. |
|
|
Inte byter man väl avgasystem vid 14000 mil? Det skall väl vara med bortåt 20000 på en e32:a! Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
svardska |
underförstått "tobbz" ??? utveckla! |
| På en 14 år gammal bil är det nog inte omöjligt att man får byta avgassystem.. | |
|
Har den gått sommar hela tiden så tycker jag att det borde hålla längre, men det finns säkert fall där det har varit tvärt om. //Schnitzer |
|
|
Låter konstigt om man kunde avgöra när avgassystemet ska bytas, genom att kolla milen? Har det rostat av någon anledning så har det... min har gått 21000 mil och inte någon rost alls på avgassystemet men det finns säkert de som rostat mycket tidigare beroende på var och när de körts osv. //Daniel |
|
betriebsanleitung1 |
Ju mindre man kör desto oftare får man byta avgassystem |
| Kör man långa sträckor med varm motor så håller avgassytemet länge. Korta sträckor med kall motor tex, stadskörning så rostar systemet snabbare. Detta gäller förövrigt allt på hela bilen! | |
|
utveckla....på min 735 som hade gått 23000 mil satt orginalsystemet kvar. Då var det dags för ett byte snart. PÅ BMW i Karlstad, tyckte man det var lite kul och gav mig komplimangen " kul att se äkta mil emellanåt, istället för dessa e32:er med 12-14000 mil på mätaren som skall byta avgassystem" De berättade för mig att orginalsystemet skall hålla minst 18000 mil enligt dem, och gav det som indirekt tips när man kollar på bilar för att avslöja skruvade bilar. Så, då hade jag utvecklat det. Någon med andra uppgifter? Någon som styrker BMW:s uttalande? Jag har i alla fall sedan jag fick höra det andvänt mig utav det. Särskillt när jag letade 540:n. Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
Farsan körde sin 735i -88 i 35.000 mil men en och samma slutljuddämpare sedan så var den sluuuuut!!!!! //Schnitzer |
|
svardska |
ok! men om milen inte skulle stämma på min så förstår jag inte hur dom skulle gått till väga, skruvat den lite varje år inför besiktningen men det verkar ju långsökt. Den är väldigt fräch rakt igenom så jag väljer att tro på mätarställningen. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.