|
|
|
|---|---|
jogge |
har vibrationer i ratt o kaross när jag bromsar in och mellan 70-100km/tim,högre farter är det normalt!! bytt framvagnsdetaljer,och gjort alla hjulinställningar kör med 235 fram.är det skivorna som har slagit eller vad???någon som vet eller känner igen sig? mvh jögge... |
Grusse |
troligast att det är skivorna som är skeva. |
| Känns det även i pedalen eller bara i ratten? | |
|
Prova med bussningarna.Hjälpte på min 525 24v.Hade samma problem vid inbromsningarna.Kosta mig 1300:- Fegt Att Bromsa |
|
| M528: Håller med bytte också bussningarna när jag hade detta fel. Betalade du 1300 inklusive arbete? Verkar billigt :) | |
jogge |
känns bara i ratten.. bussningar,vilka bärarm el?bytt en del grejjer därframme.. mvh jögge... |
|
jogge: antagligen skreva skivor. Har samma problem med min när bromsarna blir varma typ. Ska köpa nya skivor o belägg o sätta dit. Finns på icq: 60288954 |
|
|
Jag bytte först skivor och belägg fram.Det blev bättre klart.Men vibrationerna fanns kvar.Efter byte av bussningar så blev det Bra. Fegt Att Bromsa |
|
Crusty |
Om det är skeva skivor borde det inte kännas i pedalen då också?? |
| En dum fråga men du säger att du har gjort alla hjulinställningar, har du kollat attt fälgarna e rätt balanserad? Man kan få skumma vibbrationer om man har tappat balansen, annars tror jag på busningarna först och främst.Skeva skivor brukar märkas tydligt! | |
|
Skeva skivor brukar kännas i pedalen också. Förmodligen har du fått (för mkt) materialöverföring från beläggen till skivorna. Prova att slipa rent skivorna med fin smärgelduk och ta lite med smärgelduken på beläggen också så kanske det blir bättre. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.