AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.358

Vindrutetorkare fungerar inte 330 -06 E90

Hej

Jag rattar en BMW 330 xi -06, e90. Det är såhär att min bror lånade bilen en sväng, när han var klar med sitt ärende och startade bilen igen fungerade inte vindrutetorkarna. Spolarvätska sprutas men torkarna går inte, inte i något läge fungerar dom.

Min första tanke var att säkringen har gått, kollar säkringarna bakom handskfacket och enligt schemat där ska det vara säkring nr 48 som styr vindrutetorkarna. Problemet är att på säkringsplattan där och enligt ritningen så sitter det ingen säkring på plats nr 48.

Jag hoppas att jag kommer kunna lösa detta problemet själv med lite hjälp från experter här, jag har googlat mig galen och läst igenom detta forum men har tyvärr inte hittat någon lösning som kan guida mig till rätta med problemet.

Extremt tacksam för svar och hjälp med detta problem.

Visa användare
93
LaszloTyresö
735i -89 E32
Vinnaren Knutstorp
Bästa 7-serie bil 2010
Kolla var sitter relät till torkarna! Kanske räcker att ta ut och trycka tillbaka det. För mig räckte det! Annars får du byta. Mvh. Laszlo

Länk
Min bil
Okej, jag kollade relä och säkringar, drog ut och stoppade i. Nu säger den att 4x4 och DSC ej fungerar. Vindrutetorkarna fungerar fortfarande inte. Min kompis sade något om att koppla från batteriet och nollställa dator?! Vad innebär detta och vad händer? Är det något som måste göras på en BMW verkstad?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.