AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.558

vilken OBD kontakt

We
29
Werewolf
Bmw M3 3.2l E36 - 96
Vilken obd kontakt sitter det i en bmw e34 530ia och är det någon skillnad om på obd om bilen är import eller ej?
We
29
Werewolf
Bmw M3 3.2l E36 - 96
om det nu visar sig att man bara har den runda kontakten att komma kontakt med bilens system. kan man då bygga en egen kontakt därifrån till någon obd anslutning?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Eller köp färdigt: Länk
We
29
Werewolf
Bmw M3 3.2l E36 - 96
finns det någon anvisning eller förklaringar med bilder på hur man bygger en obd anslutning gärna en 2a om det går?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
En E34 har inte OBD2 eller stöd för det. Generellt finns det massor på internet om OBD2, googla så hittar du säkert ritning, vet att jag sett flera.
We
29
Werewolf
Bmw M3 3.2l E36 - 96
du får gärna hänvisa mig till en eler fler sidor som visar hur man gör en obd kontakt till den runda snlutningen jag har sökt med inget hittat.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Börja här: Länk

Andra träffen borde ge lite: Länk

Vad ska du göra? Allt finns ju redan färdigt för en spottstyver.
We
29
Werewolf
Bmw M3 3.2l E36 - 96
ska upp på skroten i veckan så jag tänkte mig på att göra en anslutning till den då man säkert kan plocka från en annan bil alt nyare bmw och göra en sedan dra in så man kan ha en obd anslutning inne i coupen,
We
29
Werewolf
Bmw M3 3.2l E36 - 96
hitta ett kitt Bmw Carsoft 6.5 på blocket som va billigt. men är det något folk blåser än på eller är det lugnt att köpa utan att behöva oroa sig?
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Köper du på Blocket kan vad som helst hända. Gör upp köpet öga mot öga om du kan.
We
29
Werewolf
Bmw M3 3.2l E36 - 96
det hade jag gärna gjort men det blir lite svårt då den jag hitta som va från en privat person finns en bra bit bort från mig.

här är iaf direkt länk till annonsen Länk
We
29
Werewolf
Bmw M3 3.2l E36 - 96
så vad tror ni om det jag länka värt eller bluff?
skulle vara kul att veta vad ni tycker.
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Jag skulle inte köpa. Verkar vara ett oregistrerat kontantkort. Jag undrar också om säljaren verkligen heter Yvonne?
Varningsklockor ringer.

Ring den här killen i stället: Länk jag bor i samma stad, så jag kan besöka honom och se till att han skickar prylarna...
Nä, men skämt åsido, jag skulle kanske kunna hjälpa till och se att du inte blir lurad.

Oskar i min länk verkar ta hem såna där paket och sälja om man läser mellan raderna. Han gör alltså affär på dom, och det kan han väl få göra, bara han inte luras.
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Det verkar förresten som Oskar också vill vara anonym och använder oregistrerat kontantkort. Vad är det med folk egentligen?
Ring upp honom och säg att du har en kontakt i Gävle som kan komma och kolla grejorna, så får vi se hur han reagerar.

Jag körde den metoden på en kille som sålde stötdämpare till BMW förut. Han var i olika städer hela tiden beroende på var jag kunde träffa honom. I andra städer alltså, aldrig där jag kunde vara. Det blev ingen affär...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.