AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.413

Var hitta begagnat svänghjul till M3 - 95?

Kr
5
Kroksin
M3 sedan -95
Hej. jag har en bmw m3 sedan som svänghjulet har farit på och jag undrar om det går att få tag på beganade såna? och i så fall var? för dom e inte riktigt billiga. :/
pe
554
perf
320xd e91 -09
Finns en annons på rejsa.se
To
93
Tobbe76
Alpina B3 3.2 Touring
Finns annars på ebay.com från $245 lättat men kanske inte gör nått? Finns kompletta kopplingssatser till fina priser om du ändå måste riva ner...
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Du kan även svarva den om det inte är helt förstört..Har gjort det på en E36 M3 och E39 M5 funkat hur bra som helst..
Kr
5
Kroksin
M3 sedan -95
jag har också hört att det skall gå att svara ner. men mekanikern som skruvar åt mej säger att det inte går. så blir väl att titta runt lite på ebay då. tack för alla svaren. :)
gO
1.407
gOry
335i Touring
Har själv ett lättat M20 svänghjul från Tyskland på gång.
Kommer köra de tillsammans med en sachs 618 tryckplatta och 228mm lamell.

Att svarava M3:ans dubbelmass-svänghjul är de många som säger att de brukar inte bli någo vidare.

Kommer byta svänghjul under vintern så har du tid att vänta så kommer de nog finnas ett M3 svänghjul till övers...
Kr
5
Kroksin
M3 sedan -95
jag skulle ju kunna prova svarva det och se hur det blir. och blir det inge vidare av det så skulle jag ju kunna köpa ditt. :)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Varför skulle det inte gå?Jag menar det finns ju företag som köper gamla svänghjul och fixar dom sen säljer vidare...
Så länge det inte är helt blå/förstörd så går det..som sagt gjorde det sist på min M5a och svänghjulet på den är inte liten dubbelmass svåra var hitta nån som kan fixa det..
Svarva kostar ca 1000..
Kr
5
Kroksin
M3 sedan -95
jag har en som kan svarva. ska ta svänghjulet till en riktigt mekaniker så får jag se vad han säger. :)
Ma
80
Marcus Källstrand
M3 -94 Banbil
330i xdrive touring M-sport -17
Jag har ett också. Hör av dig vid intresse.

Mvh Marcus Källstrand
Kr
5
Kroksin
M3 sedan -95
hur får jag tag på dej då marcus?
Ma
80
Marcus Källstrand
M3 -94 Banbil
330i xdrive touring M-sport -17
Trodde det stod under min profil. Men skicka ett mail till marcus_nu@hotmail.com så tar vi det där ifrån.

Mvh Marcus Källstrand
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.