|
|
|
|---|---|
najerot |
Hører rykter om at det er blitt montert Sierra Cosworth-motor i E30 og synes det er en god ide:lav vekt og mye trimdeler/lett å trimme:) Cosworth er tross alt et meget anerkjent firma... Noen som vet hva som må gjøres for å få til dette? |
|
fy fan cossiedelar i en bumse ! usch säger jag ! Bakhjulsdrift regerar ! |
|
|
Tvi! Vissa saker får man inte göra sätta forddelar i en BMW, e en av dem. Inte förstöra en fin bil på de viset. |
|
|
Prova med att hjälpa han istället för att komma med helt menningslösa inlägg !!!!!!!!!!!! Biltema Motor Werken =) www.hackefors.bmw.se |
|
|
Varför förstöra en sådan fin bil??? ICQ:156184211 |
|
najerot |
Hovedsaken er å ha en morsom bil nesten uansett fabrikat,ikke kjøre BMW kun for å ha noe å vise frem... Målet er å få utnyttet E30`ens kjøreegenskaper med en lett og sterk motor. F.eks. 3.8l i E30 er rått,men for tungt i mine øyne. Hadde håpet på mer seriøse svar..men men, er man hjernevasket så.... |
|
Att sätta en fordmotor i en E30 är säkert helt möjligt, frågan är om det är värt det? En Fordmotor är ganka lätt att trimma till drygt 300 hk om jag har förstått saken rätt. Jag tror att för ungefär samma kostnad som en fordmotor skulle kosta kan du bygga en 2,7 liters BMW-motor (lilla sexan)på i alla fall 250 icke-turbo-hk och du slipper jobbet med att montera en motor som inte är avsedd för bilen. Kanske inte va du ville höra, men Fordmotor är nog inte vägen att gå. Inte för att det är en fordmotor i sig, utan för det är för mycket jobb och för lite att vinna. MVH Anders C |
|
|
Jag tycker att köra med en cossiesnurra kan vara ett allternativ till att få många hkr i kärran. Jag tror inte det är så mycket jobb för att få det hela att lira. Om du även annvänder en ford rw växellåda så är det bara kardanen som vållar bekymmer, men det går säkert att lösa, ett alt är att skarva ihop fordens med bmws kardan. Du får göra egna motor och växellådasfäste, men det är busenkelt att få till. Ellen tror jag inte är några större bekymmer, om du kollar på Länk så hittar du hur motorhärvan år kopplad på en 325. Precis som du säger najerot så är där vikt att tjäna på att köra med en cossie snurra, och även att du har väldigt trevlig motor för effekt höjningar och den stoppar inte vid 500hkr i en sådan motor Det finns ju vissa fördelar med en sådan "bastard" du kan köra både på bmw och på ford träffar...om du inte är för rädd för hugg och slag!! MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
najerot |
Takk Anders og Pelle for seriøse innspill:-) Det blir helt klart en del problemer å overvinne,men det hadde vært gøy med noe annnerledes.Noe som de færreste har.Tror kombinasjonen kan bli en "killer".. Jobber på BMW-verksted og har således tilgang på mye info og skjemaer der så jeg tror koblingsbiten går greit. Hovedproblemet blir nok oljesumpen som sitter motsatt i forhold til f.eks M20. Det var noen som trodde de hadde sett et slik bygg i bladet Bilsport og det var derfor jeg henvendte meg her på forumet.Her er det jo mange par våkne øyne.Noen som kjenner til en slik reportasje?? Hugg og slag må man tåle når man går egne veier:) Alltid noen som har innsigelser når man bryter et mønster,det må man bare overse.. Skulle alle tenkt og gjort det samme hadde det blitt en stillestående og kjedelig verden! Flere innspill mottas med takk! |
|
Sumpen kan du säkert lösa genom att bygga en egen och att göra en ny sug ledning till pumpen. Men det går säkert att få tag i en beg torrsump anläggning till en cossie motor. Om du jobbar i en bmw verkstad så är det bara att ge järnet Najerot !! Ang bilsport reportage, kontakta redaktionen så hjälper dom säkert dig. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.