AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.532

Tona rutor e92?

sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Hej
Har bilen inne på rekond hos BVS. De skulle även tona mina bakre rutor, men efter en halv dag ringer de och säger att det inte kommer bli nått bra på bakrutan pga mycket rassel (små prickar i kanten) och korslagda värmeslingor :(
Så därför vill de inte förstöra en så snygg bil annars! Mycket bra kundservice tycker jag... men klart man blir besviken att inte få sina rutor mörkare....

Så hur har ni som har tonat era bakrutor på eran e92 gjort? Är resultatet perfekt, eller ser det lite "billigt" ut i kanterna vid rasslet?

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Just det här "rasslet" får man leva med, har precis samma sak.
Det sa dom när jag lämna in den, att just Bmw har väldigt mycket av detta, och att resultatet kan bli där efter. Vissa är väl bättre än andra att dölja detta, men skulle vilja se någon bil som detta inte syns på.
sjobusen: BVS i Linköping tonade mina rutor på min 335i E92 för ca 2 år sedan. Sidorutorna blev perfekta. Bakrutan blev bra till 95% pga prickarna högst upp. Det fäster ej på vissa prickar. Hade jag haft en E92 hade jag gjort om det igen.
Det syns bara om du går nära och tittar efter.
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Roma, Ja ok! Problemet är nu att toningskillen på BVS inte vill göra det nu, för han vill inte göra ett dåligt jobb :(

Bor du i närheten av Lkpg? I såna fall skulle jag gärna kolla in din bil nåndag och se hur bra toningen är på bakrutan...

Annars var i sverige hittar man nån som är duktig på att tona krångliga bakrutor?
Jo
246
Jopovic
325DA E92 Coupé M-sport
Jag har samma problem med min bakruta, dock bara överdelen där filmen inte fäster som den ska pga prickarna. Syns om man vet om det eller kollar noggrant :/
Resten av rutorna blev dock perfekta!

Det går inte att få bakrutan perfekt, det är alldeles för mycket prickar för att nån film ska kunna klistras på jämt över hela ytan..
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Borde man inte kunna lägga en stripe med svart vinyl (klistermärke) på den övre delen i rutan på insidan? Och sen fortsätta med toningsfilm på resten?

Blir innifrån som man har en takvinge (förlängning av taket) men utifrån borde det bara se svart och tonat ut???

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Kan det här vara något? Länk
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Robert, Nä solarplexus plexiglas är inte att tänka på. Hade såna på en e46a och det var inte nån höjdare...

Nä jag får leta vidare efter nån duktig solfilmsmontör i sverige...??!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.