|
|
|
|---|---|
|
Har surfat runt och letat efter plåtdetaljer,såsom sparklådor,framskärmar mm.mm.Men inte funnit något. Att betala över 8tusen för en skärm hos den lokale bmw handlaren känns lite väl häftigt.Så ni som har rostlagat era bilar,har ni funnit andra källor för plåtdetaljer.Skulle vara evigt tacksam för lite input. | |
| Blir att svetsa in ny egentillverkad plåt för det mesta | |
|
Jag hade det kända problemet med rost i "dubbelpressningen" i skärmarna och blev precis som du förvånad över det höga priset på nya skärmar, så jag lät hammarlöda mina. Blev kanonbra och kan rekommendera andra att göra samma med sina plåtar. Problemet är annars att det inte är så många som kan denna teknik längre... Det var ju mest förr i tiden (läs 30-40 år sedan), man utförde dylika operationer vid lokala verkstaden. Numera byts allting ut i stället. Billigare för försäkringsbolagen... Ett annat tips är att köpa begagnade plåtar på tyska E-bay... |
|
|
Har kollat igenom varje E-bay sida,worldwide och det finns inte en enda plåtbit till salu.Så det blir att handsy och hoppas att man inte råkar på några överraskningar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.