AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.465

Någon som demonterat mittkonsolen?

Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Så när man har köpt sig en etta, 118d -08, och kört 150 mil har jag en sak som irriterar mig.
Min bil har inte rökarpaket vilket iofs inte gör något om det inte samtidigt visar sig att det enda 12v uttaget framtill också är bortrationaliserat i samma veva som askkoppen.
Jag hade då tänkt fixa det själv med hjälp av lite lexan och lösa 12v cig kontakter inhandlade från någon lokal firma. Har gjort en likande operation på vår Caravelle tidigare.
Tar för givet att det finns någon typ av el under förvaringsfacket att ansluta kontakterna till för inte har väl BMW en speciell elhärva bara för ickerökarbilar?
Men... hur får jag loss "snyggpanelen" och förvaringsfacket fram i mittkonsolen? Ser inga skruvar men vågar man anta att det är clips och bara tokrycka?
Någon som haft loss förvaringsfacket och/eller mittkonsolen och kan berätta hur jag skall gå tillväga?

----
Magnus M, BMWcs NORD 4047
----
Har du lyft på armstödet? Det borde sitta ett 12V uttag jämte AUX-anslutningen, längst in bakom handbromsen.
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Stämmer bra... men det är inte framtill och det är bara ett uttag!
Satte i en splitter på det uttaget då jag körde hem den för att få ström till både telefon och GPS men jisses vilka telefontrådar man får hängande förbi växelspaken då. Icke godkänt... så därför vill jag ha uttag framtill på mittkonsolen.

----
----
12
27
120dM
120d M-sport -10
Jag har plockat bort hela mittkonsollen på min 120d när jag monterade en mugghållare, och det är en hel del pyssel, men inte direkt svårt. Finns en bra guide här:

Länk

Dock så har den redan rökarpaket, men jag antar att du får lossa ungefär samma saker för att komma åt att ta bort förvaringsfacket.
Gällande "snyggpanelen" (om du syftar på den runt spaken) så sitter den med clips, det är bara att göra enligt guiden. Men tips, använd någon form av plastverktyd när du bänder, inte en skruvmejsel. Och se till att ha gott om tid på dig!
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Superbra guide!
Tackar allra ödmjukast. Är länge sen man hade riktig BMW nu men takterna sitter i här på forumet i alla fall!

----
----
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.