|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
| Kan ju tänka mig att göra lite på priset vid smidig affär skrev jag. Undra om någon ser det. skulle vara gott att göra affär innan vintern kommer | |
|
Går det lika trögt ännu ? Länk |
|
|
Ja det kan man säga. Var en kille som skulle komma som i dag eller i morgon sa han. Han prutade och jag gick med på detta pris. Sen skulle han prata med banken sa han och sen har ja inte hört av honom och han svarar ej på mina mail heller. Kan ju inte ge bort bilen. Blite prutmån kan man ju ge men det kanske e trögt. Lligger ju bra i pris med tanke på utr samt att bilen är svensksåld. Får väl vänta å se. |
|
|
Ok , ja kanske inte de bästa tider att sälja bil nu heller. Skrivs om att en lågkonjunktur på kommande så folk är kanske försiktiga. Finns alltid typer som bjuder men när de ska komma till skott så blir det helt dött. Lycka till iaf! |
|
| Behåll bilen! Den är fin och har inte rullat långt. Utrymmesbrist? Takbox! | |
| Jo den e jätte fin. Men va säger polisen när dom hittar en 10 åring i tak boxen:::))) | |
| Extrasäte i bagaget (liknande MB E-klass o Volvo 9xx)? | |
|
Länk Sänk lite mer men ändå inget napp. Bara vissa bytes förslag men inget som är mer plats i. E det så trögt nu eller vad f*n e fel? |
|
| Nu ligger du lite bättre i pris men enligt bilpriser ska du ner mot 198-209 för att bli intressant för de som köper från privatpersoner. | |
|
Bilpriser är dock inget facit. Faktumet att ingen ringer är dock mer allvarligt. ------- //Lövet |
|
| Om ingen hör av sig så ligger du för högt helt enkelt. Jag hade sänkt till 199 (väldigt psykologiskt jmf med ex 209 el 219) och sen inte prutat en krona. | |
|
frågan är hur angelägen du är att sälja bilen? Allt har ju sitt pris. Lägre pris = snabbare avslut. Det gäller i alla former av affärer. Har du tålamod så hittar du säkert en köpare som värderar all din extra utrustning men samtidgt har du då en alternativkostnad för kapitalet du binder och som du kanske behöver till annan bil? Givetvis är alla former av affärer tuffare just nu. Gå in i ett köpcentrum och se hur framförallt alla klädbutiker rear (i oktober...helt ovanligt så här års inför jul och allt), möbelaffärer har rea och från andra kedjor där man köpt någongång så får man ständiga mail eller sms. Kombinerar du även detta med att folk håller lite mera i pengarna för att det snart är jul, så är det inte så konstigt det tar lite tid. Den här årstiden är också en av de allra sämsta att sälja bil på. Men som Lövet skrev ovan, ringer ingen så är din bil och annons av olika skäl inte tillräckligt attraktiv, antagligen är priset för högt tyvärr. Jämför att många kikar på F11 som börjar ligga runt 400 tkr nu och då lägger säkert en hel del till lite för att få en fem-sex år nyare bil. /Anders |
|
|
Ja tror det är som någon skrev också, du ligger i ett mellanläge. Endera köper spekulanter en facelift ex. denna Länk eller så en lite äldre årsmodell ex. denna. Länk Dessa bilar kommer troligen att försvinna från Blocket inom en snar framtid. Mvh Ubbe |
|
|
Fast 400k är ju en bit från 220k ändå ;) Men jag delar till viss del semperfis frustration. Försöker just nu sälja Sveriges billigaste 325 Touring -08. Noll intresse. ------- //Lövet |
|
|
skulle precis länka till bilen som FinnUbbe redan lagt ut. Två år nyare och med facelift, samma pris. Självklart är 400 tkr nästan dubbelt som 220 tkr men en del föredrar då att ta ett billån och få en bil av senaste modellserie, med garanti och lite mil, kanske då avstår lite från utrustningslistan istället. Men du har en jättefin bil och nu är annonsen bra! Samtidigt ser jag att det verkar svårt att sälja beg nu. Har sett min fd F10 till salu rätt länge nu, trots det är en ny modell och med bra spec. /Anders |
|
|
Du kan tänka dig byte till 7-sits Volvo xc90 D5, Toyota Land Cruiser D4-4,,Land rover discovery tdv6. En Pajero är i samma klass och storlek och väl så bra som dom andra så varför inte ta budet för 225'. |
|
|
Bilen som FinnUbbe länkar till skulle jag vara väldigt försiktig med. Den säljs av en "privatimportör" som haft flera nyimporterade bilar med 0-ägare ute på Blocket under olika namn, bland annat dessa: Länk Länk Länk Tidigare har det även varit ett gäng Audis och några E61or ------- //Lövet |
|
|
En till Länk ------- //Lövet |
|
|
Pajeron ja. det e bara lite dumt med den tredje sätesraden på dom. Inte så rymlig som tex landcruiser eller xc90 och LR discovery. Men tycker att man ser en massa 530dt men dom e ju nyimporterade allihopa och det kan ju vara värt att ha en som e svensksåld. Inte sagt att importer e sämre, men det förekommer ju en del skruvning som man kan läsa här bla. |
|
| Dom senast länkade annonserna har lägre priser än motsvarande bilar i Europa!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.