|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Ja, jag måste nog också instämma i klagolåten - väldigt dåliga bilder som jag inte alls tror gör din bil rättvisa. Om jag jagat en sådan bil hade jag nog sorterat din bil långt ned pga av bilderna - se Programmers kommentar ovan. ---- BMW CS #6212 |
|
|
... och istället för att "köpa en systemkamera" kan du fixa någon som tar bra bilder åt dig, det finns ofta frilansfotografer som gillar att tjäna en slant extra. Bra bild i bra miljö, säljer bilen mycket lättare för dig och som Programmer skriver så får du en köpare att resa långt för att köpa just din bil. Det händer nästan alltid för mig när jag säljer. Erfarenheten kan också ibland vara att det där "låga budet" som man fick, visade sig i slutändan vara riktigt hyggligt. Bilen var alltså inte värd mera än så. Att ta bil i byte brukar också underlätta, tyvärr kan det dock vara svårt att ibland komma överens om mellanpriset, då en hel del bytesförslag är på bilar som är osäljbara och som ägaren bara vill byta mot en mera lättsåld bil eller också har han eller hon visioner som inte överensstämmer med verkliga värdena. Att också ha en kontakt på en bilfirma som kan hjälpa köparen med finansieringen kan också underlätta. Du läser ofta "finansiering kan erbjudas" i annonser och för många är detta en förutsättning för att köpa en bil och gör att de annars ser sig tvunga att köpa av en bilhandlare trots att detta ofta är dyrare. Men A och O, betala för en rekond, ta därefter bra och tydliga bilder i en trevlig miljö! /Anders |
|
|
Så illa är inte bilderna tycker jag och det är mest skrivbordsköpare som kräver bilder på allt. När det gäller att verkligen sälja då är det en sak som gäller. Priset. Om ingen varit och tittat på bilen vid det här laget så är det en väldigt stark signal. ------- //Lövet |
|
| Finns en bra mening här "det första budet man fick var nog inte så dåligt ändå". | |
|
Håller med Andreas. Fina bilder underlättar, men om priset är fel, hjälper inte ens om en proffsfotograf tar bilderna. Sänk priset till 200k så märker du. mvh |
|
|
Jag har sett annonsen på din bil innan jag så att den var uppe för diskussion här. Väldigt snygg bil och schysst spec, men: Det är nog lite så med din bil den tyvärr hamnar i en mellanläge, iallafall i min värd. Om jag lägger 250 istället så kan jag titta åt en faceliftad 07-08 istället, kan jag klara mig utan faceliften så kan jag lika gärna handla en 04-05 för 150-160 istället. /Kristian |
|
|
Kan nämnas att jag sålde min M5-2003 i jan månad...köparen kom ner från Gävle till Skåne..gick ner 5 papp av begärt pris..bilen blev såld efter att annonsen varit på blocket mindre än 1 vecka...iofs inte samma typ av bil men ändå...sälja en M-bil under vinterhalvåret är inte det lättaste i vanliga fall,..,men jag hade mkt bra bilder+info,... det är A och O |
|
|
Får 225 i inbyte mot en pajero 09:a Fplk vill byta mot 645 eller en mustang v8 cab |
|
| Pajero 07:a skulle det vara | |
| Jo men vad kostar Pajeron vid ren köp? | |
Verdi |
Det behövs inga proffsbilder eller ens nån jäkla systemkamera för att sälja en begagnad bil. Däremot kan man bemöda sig om bra ljus, fin bakgrund och att bilen är ren in och utvändigt. Man säljer ju en annan människas, kanske inte dröm, men nära på. Då vill man inte se barnstolar, smuts och annat vardagligt. Här i Uppsala ska ju varenda jävla bil fotas utanför slottet t ex. :) Så jag gjorde detsamma och bilen blev såld på 2 dagar. :) De flesta moderna digitalkameror tar mer än tillräckligt bra bilder för det här ändamålet. Man kan väl dock tänka på att ta bilder i fullt dagsljus så man slipper använda blixt. Se även till att kameran fokuserar på det man tänkt så inte t ex dörrkarmen blir knivskarp men hela inredningen suddig... |
|
Är inte denna jämförbar? Länk Kanske inte samma utrustning men i övrigt jämförbar? Utrustning höjer inte priset nämnvärt, men det gör ju bilen kanske mer lättsåld. Jag tror den måste ned i pris, 225 i inbyte är svårt att jämföra med. |
|
|
Eftermonterad M-paket gör den väl inte riktigt lika attraktiv. Men hur stor skillnaden ska vara är svårt att säga. Jag tror inte den bilen går för över 200. ------- //Lövet |
|
|
Pajeron kostar 235 vid renköp. Vad det bekommer den länkade bilen ovan, så är det väl ändå skillnad. import tex det sänker ju alltid priset annars. Har nu gjort i ordning bilen och plockat ur barnstolar osv. Men lagom till bilen var klar då kom rengnet! Bor ju i Lysekil så det finns många fina platser men nu fick framsidan av huset duga tror bilderna bler lite finare samt ljusare. |
|
| Bilen har iaf blivit väl exponerad här :) | |
|
Visst är det skillnad men det är ändå en jämförbar bil, förvisso inte identisk men i var fall jämförbar. Nu tycker jag förvisso att din har en snyggare färgkombo men de två torde ju attrahera samma köpare. Vi får väl se, jag tror inte att runt 225´ är omöjligt men frågan är ju om det är värt det, men det är ju upp till ägaren att avgöra. Räkna på vad den kostar varje dag den står, kanske är det värt att ha den en månad extra och hitta rätt köpare, eller så lönar det sig att dumpa den snabbt... |
|
|
Vågar knappt säga det men jag fotade E91 med min frus IPhone 4... I övrigt håller jag med många av resonemangen ovan. |
|
|
Nu tycker jag annonsen är ungefär så bra man kan begära... får du inte ett genuint intresse nu så finns det tyvärr bara en faktor kvar, priset. Hur länge har du ägt den? Det är också en faktor som påverkar, många kollar bilen hos Transportstyrelsen och har ägaren bara haft den en månad eller två fattar många misstankar. Den är snygg! |
|
| Ja har haft den sedan juni. men det funksr inte för familjen tyvär. | |
| Lycka till som sagt, den ser kanonfin ut, och bilderna är verkligen tillräckligt bra, i alla fall enligt min åsikt. Vi får se, finns som sagt risken att den hamnar mitt mellan två prisklasser, antingen spar man lite slantar och köper en nästan likvärdig bil men med fler mil eller vad det nu är för mindre pengar, eller så skjuter man till lite och får en facelifr. Men lycka till som sagt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.