|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Säjaren i FinnUbbes länk påstår att det är en facelift vilket det inte är. Tycker också 248' är för mycket men den som föreslår 190' är mer fel på det. Och som många nämner...fler bilder och i bra kvalitet. ___ //Ulf |
|
|
Jo det är sant att det inte heller var en facelift. Hur har responsen varit för dig Anders då, om bilen är kvar så är väl priset största orsaken. Men som andra säger, lägg ut fler bilder som lockar köpare. Kanske sänk priset med 10t till en början... Mvh Ubbe |
|
| Frågan är så enkel som; har det varit ett rimligt stort intresse? Om inte...priser är för högt. Visst kan man vänta på rätt köpare som kan betala lite mer men risken finns att man får en surdeg på händerna, fler och fler av den nya femman kommer ut på marknaden och det är bättre att sälja direkt kontra att ligga och dra på det och därmed få betala skatt/försäkring/bära risken för bilen i några månader extra. | |
|
Får ja godkänt nu då? Länk |
|
|
Det är inte vi som ska godkänna ditt pris utan spekulanterna. Har någon ringt ens? Den där prissänkningen lär inte märkas är mitt tips. ------- //Lövet |
|
|
Löjligt liten prissänkning, ~3%. Ett attraktivare annonspris hade varit 239,900 kr. Att en över fem år gammal bil har slitagedefekter är oundvikligt efter 97,000 km. Du borde har bemödat dig att stöda bilen före fotograferingen. För övrigt är meningsbyggnaden mindre begåvad. |
|
| städa. | |
|
Vad e det som e så fruktansvärt smutsigt då? Här verkar finnas både ett och två träskaft här inne. |
|
|
Skulle gissa på att bilden från inredningen ger intryck av att det är dammigt i bilen, själv tror jag att dat är en dålig bild! Alpina B8 Länk |
|
| Barnstolen känns inte så sexig heller | |
| Fantasipris, sugploppsolskydd, bilbarnstol och en båttrailer...nej tack. | |
|
Ska man köpa en tavla eller vad e detta. Kan meddela att ja har haft en hel del bilar och alla har alltid varit i mkt fint skick. M en jag får skaffa en system kamera och göra mig av med barnen, och kanske göra om tomten då kanske bilden blir bra. |
|
|
Hur har intresset varit? Är intresset, det seriösa intresset alltså, dåligt... ja då är priset för högt. Bilder gör stor skillnad men är intresset nollat så är det nog bara priset som det är fel på. Det beror ju på hur bråttom du har, tiderna blir inte bättre, bilen blir inte nyare... Vad kostar den dig per månad? Är det inte lättare att sälja nu, lite billigare, än att KANSKE gå några tusen extra om tre månader? |
|
|
Jo intresset har väl inte varit jätte stort. Förslag på byte mot en 645 -05:a men det e ju inte aktuellt, samt en fin båt men det e ju lite svårt att köra barnen i. Kollat lite på en nissan patrol men vil nog inte byta in min bil, skulle få 210 i inbyte. |
|
|
Blev intresset bättre nu då när du ändrade annonsen ? Det är ju spekulanterna som vill köpa bilen "som skall ge dig godkänn t". Den importerade 530XD:n för 195tkr tycks vara såld nu så det tyder ju på att du är lite dyr i den jämförelsen. Man behöver inte ha en systemkamera för att få bra bilder, huvudsaken är rätt ljus samt en bra vinkel. Det tar ju inte länge att plocka ur bilstolen, kanske vissa spekulanter backar när de ser att det har varit barn i bilen. Och man behöver inte göra om tomten för att undvika att trailern ska hamna på bild. Man kan ju välja en annan plats att ta bilden på eller bara en vinkel så trailern inte syns. Finns säkert också de som backar då de ser att bilen har används som dragbil fast det bara kanske är två gånger om året. Det handlar ju inte om att "ljuga" eller dölja saker för ev. spekulanter men vet att en del köpare tänker så. Det är ju liknande om någon säljer t.ex. en M5:n ser man en bild där den börnar så tror jag många backar fast de flesta motorstarka bilar får smaka på lite liknande nu som då. Alla vill ju hjälpa dig att sälja bilen och menar inget personligt eller illa. Lycka till! Mvh Ubbe |
|
| Fasen va trögt? E ju nere i 230 nu och nu har det varit något napp,,,Har bytt ut ett par bilder. men det e trögt ändå! | |
|
Tror det kan funka med ett annons pris på 219k och slut pris på 210k... |
|
|
Såg du hade bytt ut bilderna men tyvärr är de inte så mycket bättre. Ta en rekond av bilen och ta sedan lite nya bilder på närmare håll. Kolla t.ex. denna Länk den ser bättre ut på bild fast ni har samma färg och M-paket. Sedan är det nog att sänka priset ytterligare. Eller ha is i magen och vänta... |
|
|
Först och främst Semperfi så tycker jag att när du frågar om åsikter om din annons på ett forum så får du ju också "tåla" om man "kritiserar", det är nog faktiskt i all välmening man lägger ut sina åsikter här. Såg tråden nu och har inte sett tidigare varianter, men tycker fortfarande bilderna är dåliga. Om sen ingen "nappat" så måste du antingen ha mera tålamod och vänta ut (dock så stiger bilar sällan i priset, men du kan ha tur att någon söker exakt en motsvarande bil som du har) eller också sänka priset lite mera. Pre-faceliftade E60/61 springer inte direkt iväg nu när det finns både F11 och faceliftade E61 att konkurrera med tyvärr. /Anders |
|
|
Bra bilder på en blank och städad bil är nog A och O för att sälja hyffsat snabbt och till ett pris som ligger i överkant av vad folk här anser den vara värd. För en bil i denna prisklass så tycker jag det är värt att lägga ner lite tid på bilen och bilderna då det kan ge ett antal tusenlappar i bättre pris. Med andra ord så är det oftast en bra skattefri timpenning på detta. De senaste bilar jag har annonserat har i princip sålts utan att köparen har sett bilen live, dvs en bra annons med bra bilder har gjort att köparen fastnat för bilen och sedan rest lånväga för att hämta den. Sen gäller det ju givetvis att bilen hyffsat bra lever upp till det som beskrivs i annonsen och vad bilderna visar. Mina bilar har varit över genomsnittet i skick och jag har också lyckats sälja dom för ett högre pris än genomsnittet så det går att få bra betalt men då måste du också erbjuda en bil som köpare uppfattar är värd att betala extra för. Kan tillägga att det rört om bilar från under 100' till en bit över 200'. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.