AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
952

solfilm framrutan

Sa
22
Sanelito
BMW 318iS -93
Tjena!
Är det nån som vet vad säger bilprovningen om solfilm på framrutan?Hur bred får den va?

tack!

Bosnian Trance Expres
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det är inte tillåtet enligt lag att tona framrutan eller främre sidorutorna med mer än fabrikstoning. Använd sökfunktionen ovan så ser du tidigare diskussioner.
Sa
22
Sanelito
BMW 318iS -93
Jag menar dekaler på framrutan

Bosnian Trance Expres
M3-Mackan
En rutstreamer. Den får bara vara en viss % av framrutan har jag för mig. Kommer dock inte ihåg hur mkt. Men en polare fick en anmärkning på sin golf att den var för stor :(

-Mackan-
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Sätt tummen högst upp på ratten och peka upp med pekfingret så får du ett ungerfärligt mått på hur långt "ner" dekalen får gå (enligt min besiktningsman).
li
1.959
liste
535i -89
Det ska finnas en markering på båda kanterna av rutan, typ en stående ---->| , som visar hur långt ner det är tillåtet.
Sa
22
Sanelito
BMW 318iS -93
Jag kollade på rutan och......det inte mycket det!
Kanske 10 cm om inte mindre

Bosnian Trance Expres
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Polis och besiktnings män i mitt län säger att man får ha dekal i framrutan om det är 30 cm mellan ratten och i underkant på dekalen...Bara att sänka ratten max...Så kan det funka. =)

*Pengar löser inga problem...Men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel*
li
1.959
liste
535i -89
Sanelito - det är den markeringen du måste följa. Det är inte SÅ kul att lägga ner pengar och tid på att montera en streamer som du får slita loss efter två dagar p g a en kontroll av våra vänner Polisen. Så är tyvärr sanningen, men jag lider absolut inte av den - vill inte ha sånt på bilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.