AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.720

Intressant hur BMW ändrade sin design genom åren

Har hittat en intressant sida där man följer BMWs utveckling sedan 1970-talet med nostalgiska bilder, reklamaffischer mm på 3-, 5- samt 7-serien. Givande för många BMW entusiaster

Länk

Min egen åsikt är att märket har förvandlats från en bil för unga kreativa människor till en mercaliknande auto för bürgers med drag från Lexus. Den har tappat i designen jämfört med 70-, 80-, samt 90- talet.

Vad tycker Ni andra?
Lysande sida det där.
Tycker att BMW tappat lite sportighet till förmån för miljötänk..
Designmässigt så tycker jag att F10 är klockren men nya F30 ser ut att bli för lik 5-serien för min smak. Bara F20 som sticker ut och det är i detta fallet icke positivt. Det ska vara större skillnader designmässigt mellan serierna och inte falla in i Audi o Volvo träsket där alla bilar ser likadana ut bara storlek som skiljer mellan serierna.
Synd att dom hade gjort så märkliga bildval, hade väl varit mer intressant med bilder på std-bilar och varför var E28 överhoppad tro.
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Själv tycker jag att BMW lyckats behålla sin originella look och hela tiden avancerat och byggt vidare i takt med ny teknik och design. Sen att F20 ser lite udda ut blir att bedömma när jag ser den i trafik eller bilhallen. På bild så funderar man ju lite, känns som när man såg 5er GT första gångerna men även den modellen har imponerat ett par gånger.

Oftast är det specen som gör det för mig, modellen i sig är alltid justerbar liksom :)

F10/F11 kan vara två av de snyggaste BMW bilar någonsin i rätt kombinationer medan vissa äldre modeller fortfarande kan tyckas vara tidlösa. Jämför man dagens design med Audi och Mercedes så känns den riktigt tråkig och feg men det är ju olika vad man känner så klart.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
ganska dålig hemsida många missar och dålig koll där... design är alltid intressant och jag håller med om att den inte är särskilt upphetsande för tillfället.

BMW - Allt annat orsakar illamående.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ja, sidan ger en känsla att vara ihopsnickrad av en entusiastisk 20-åring.

----
BMW CS #6212
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Håller med ovanstående.

Om man ska uttrycka sig politiskt korrekt så kan man säga att hemsidan har stor förbättringspotential...
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Instämmer och som någon redan svarade var valet av bilder inte de bästa. Eller kommentarer.
Det är sant, den sidan var inte den bästa. Har hittat mycket bättre bilder från BMW Museum i München.

Här är länken Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.