AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.796

M3 e46, eftermarknads delar eftersökes, tips?

Sida 1 av 2
Jag är i tankarna att kosta på m3:an och skulle vilja ha lite tips.
Delar jag håller utkik på är följande:

Fälgar:
Rial daytona
bbs lemans 19"

Avgassytem:
Supersprint med x-pipes
agencypower
Ferrita

Kaross:
CSL lucka
GTR huv
CSL defuser
CSL Splitters

Lampor:
LED Smoked bak
Smoked blinkers

Inredning.
Mittkonsol med armstöd

Ideér eller tips?
Kolla på ebay köpt mycket till min där

Supersprint Race: Länk
Ma
263
MagnusSa
BMW M3 SMG II -04
En diskret sänkningssats skulle väl passa bra också? Jag har ett sprillans Eibach pro-kit liggandes :-) Sålde bilen innan det monterades. Sänker 20/10mm.
Jag hade gärna köpt den av dig men den sänker för lite, bör nog vara 45/30 minst.
Här är en av anledningarna till att jag denna gång kanske väljer bort fantastiska supersprint som jag tidigare hade hela vägen från grenrör.
Frågan är, är det verkligen möjligt att ferrita kan leverera detta ljud, det känns som att det finns mer modifikationer på denna bil??? Någon som har erfarenhet?
Opps, här kommer länken

Länk
M3
168
M3blackpearl
A6 2,0TDI Avant -12
A3 1,9TDI Sportback -09
OEM CSL delar är www.motorsport24.de grym på. Vet två personer som fått sina CSL luckor därifrån.
Ec
180
Echelon
BMW 320d e90 -06
Symanteq: Jag hade exakt samma Ferrita system (finns olika beroende på vilken Ferrita firma som gör dem) och kan säga att ljudet i coupén med just det avgassystemet var öronbedövande mellan 2000 och 2500rpm. Dock var ljudet gudomligt när man gasade på! =)

Ljudklipp samt bilder på: Länk

Så mitt tips är skall du bruka bilen lite mer än bara till någon enstaka helgkörning/barnkörning så skaffa supersprint eller liknande.
Ec
180
Echelon
BMW 320d e90 -06
Arrr Arr ingen edit funktion!
På mitt ljudklipp så varvar jag bara till runt 5000varv för att inte skrämma slag på ett gäng gubbar som satt på en parkbänk lite längre bort...
Ec
180
Echelon
BMW 320d e90 -06
Edit 2: :P

Sedan är det bara slutburken, inga övriga modifikationer. =)
Hej!
Tack för svar, vilken jävla väntetid de har på ferrita. Jag har hur som helst bokat tid, men det är tre veckors väntetid. Vi får se om tankarna ändras inom denna tid.

Hittar ingen lucka på den sidan :(
M3
168
M3blackpearl
A6 2,0TDI Avant -12
A3 1,9TDI Sportback -09
du hittar inga delar på hemsidan eftersom CSL oem inte får säljas hur som helst. Maila Daniel Schwab på motorsport24 och fråga istället. Leveranstid är 2-3v.
Ok, jag har skickat ett mail till honom nu. Btw, det verkar som att det blir supersprint, ingen som har ett par x-pipes liggandes och har tröttnat på att motorlampan lyser och bländar hela tiden :D
Går det att köra med 11 bak, ex 285 fram 235, blir inte bilen understyrd?
Ideér?
CSL lucka OEM beställd :)
Tack till M3blackpearl :)
Fick dina vänner hämta luckan i GBG?
Va fick du pröjsa för luckan om man får vara nyfiken

M3
168
M3blackpearl
A6 2,0TDI Avant -12
A3 1,9TDI Sportback -09
jag och min vän betalade 10500 vardera levererad i Stenungsund. Daniel Schwab på motorsport24 har en gammal vän där. Jag hade min lucka efter 1vecka, kompisens tog 3v. Kunde man lösa en hämtning kostar luckan ca 8000kr hos motorsport24 i Tyskland. Frakten från Tyskland är dyr eftersom det är ett skrymmande paket. Billigast alternativet var iaf UPS.

Lycka till!
Jag beställde med lack, han sa att de hade kontakt med en bra lackerare, fick betala 3000 extra.
Problemet är att jag har 3 skikts lack så måste nog ta hela bilen för att få det å stämma

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.