|
|
|
|---|---|
|
Hej på er. Nu har jag tillfälligt köpt en bil som ska ta mig från A - B. Jag skriver denna tråd för att dels få lite hjälp. Men även också hjälpa andra. Kommer vara aktiv till jag fått problemet löst. Bil: Rover 214i -98 (bensin). Problem: Tändningen tvekar hela tiden... När jag kör så måste jag ge minimalt gaspådrag för att inte bilen ska rycka (mista tändningen). Så fort jag ger mer gas börjar blir rycka som en galning! Lika så när jag står still och ska köra iväg. Då måste jag ha lite varv för att bilen inte ska då. Detta händer även om jag kör i ca 100 kmh och gasar på. Tomgången brukar för det mesta vara fin. Om bilen är still och står på tom gång. Stampar jag då plattan i botten så bluddrar oerhört mycket och kan ibland dö. Har kikat runt lite på forumet. Fick då till mig att bränsletillförsels-problem ger en mer mjukare ryckning, tändningsproblem ger en mer intensiv och hårdare ryckning. Ska testa dessa moment till att börja med: *Kolla gnista/Byta tändstift *Testa att ta av en tändhatt i tagen för att se om det går att lokalisera vilken som är problemet. Jag hoppas någon har lite tipps och idéer :) Tack | |
|
Jag är lyckligt lottad!! Tändstiften såg ut att vara från 1890 (samt att det var fel nr på tändstiften) + att tändhattarna hade några sprickor.... Med nya stift och lite eltejp går bilen nu som en pärla! Tack för er hjälp ^^ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.