|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Dawwe,förresten..jag vet en som har en 97a m3 cab,svartmet med svart skinn..tror den gått strax över 10000mil...imp från bilfirma i Hannover eller Kiel 99-00 har jag för mig (kan kolla upp om du vill)...6vxl,klima,elcab,st-färddatorn...kan höra efter om den e till salu om du vill?! | |
| Du jag tror jag vet vilken det är. Helsingborgs trakten eller hur? Jag har pratat med ägaren INNAN. Vet allt om bilen, precis allt. Bilen är bra men killen ville göra sig en hacka i somras (var villig att ge 105" vilket var ljusår över vad han betalt gissar jag...), när ägaren innan fick reda på att den var till salu IGEN så blåser nuvarande ägare av affären snabbt. Han fick tydligen köpa den för ett bus-pris via "bekantas bekanta". Minns jag rätt har den 763 som slutsiffror o var avställd i ca 3 år innan nuvarande ägare köpte den... | |
| Nej..det är en bekant till en av mina arbetskollegor.Vi Jobbar i Kalmar just nu,och jag har sett cabben 2 ggr IRL..du vet att jag är pedant o petig,och den såg riktigt fräsch ut..den har inte gått mer än 11000..nåt på 10 nånting har jag för mig..ej vinterkörd,och han är 2a ägaren...han köpte den 03-04 nånting..kan luska lite om bilen om du vill nu i veckan | |
| Ok! Maila info isf. Men det låter precis som den där 763:an*haha* | |
|
denna kille bor i Kalmar..har nog alltid gjort de..men ska höra mig för lite nu i veckan.. Hittade denna på garaget...ser läcker ut på bilderna iallafall. Länk |
|
| Dawwe: har du pratat med han som säljer bilen? verkar vara seriös och prisbilden känns rimlig för mig! små grejer kan man alltid fixa, snygg färg, o skicket verkar bra! enda som avskräcker mig just nu är import, låter aldrig bra i mina öron, känns som ett M-test innan köp är att förredra??? | |
| Flindell: Har inte pratat med han...MEN han nämner redan vissa enklare "bekymmer", o jag brukar ALLTID hitta mer att anmärka på...Det är en sen import o bilen har gått ca 14" enligt Transportstyrelsen. Prisvärd är den oavsett men ingen bil JAG skulle trivas i. M-test säger nada, är du bilkunnig så hittar du de flesta VIKTIGA felen ändå, det brukar jag göra, alltid lika kul att tala om för ägaren vilka fel deras "felfria/toppskicks" -bil har:) | |
| hmm ja du har nog rätt, e väl bättre att låta jarls testa bilen, vet ju hur en m3 e36 ska gå när allt är tip top! e det som stör lite med att det är en sen import, tidig import känns bättre, ska slå säljaren en pling imorgon! | |
|
Inget fel på bilar son har gått i tyskland dom sköter bilarna bättre än vad vi gör :) Problemet är när dom kommer hit, folk passar på att skruva mätaren en aning men du borde kunna ringa bmw i tyskland och höra på chassinr tycker man, dock aldrig prövat men ska gå. |
|
| flindell: Jag mailade den killen som tog in den Estorillblå M3-96an precis när han hade importerat den, någon gång under 2008 tror jag. Jag minns att det var problem med centrallåset då. Den läckte även olja och klimatanläggningen strulade. Kan rota fram mailen om du vill. | |
|
flindell: Jag tror att den bästa bilen som är till salu just nu är den Orinoco gröna med rött skinn o kolfiber-paneler. Den bilen är en rätt extrem individual. Jag har dock inte ringt på den av den enkla anledningen att jag anser den inte vara värd 129", gillar inte o storpruta. Min värdering kan sträcka sig till 110" för den bilen OM allt är som det skall o det enda som finns är den lilla rostpricken på bakluckans undersida. Jag väntar på att han skall sänka priset en 10-15" iaf...Utrustningslistan nedan...Finns dessvärre ingen bil som är "super" för tillfället, men den du fnular på verkar iaf vara hyffsad o korrekt prissatt med tanke på bristerna. Individualdaten vorhanden Fahrzeugangaben Fahrgestellnummer WBSBK91090EX46013 Typ-Code BK91 Farbe SONDERLACKIERUNG (490) Polsterung SONDERPOLSTERUNG (Z1XX) Prod.-Datum 1997-05-03 Sonderausstattung Nr. Beschreibung 243 AIRBAG FUER BEIFAHRER 302 ALARMANLAGE 320 MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL 380 HARDTOP-VORBEREITUNG 388 VERDECK SCHWARZ 395 UEBERROLLSCHUTZSYSTEM 399 VERDECKBETAETIGUNG VOLLAUTOMATISCH 428 WARNDREIECK 431 INNENSPIEGEL AUTOMATISCH ABBLENDEND 473 ARMAUFLAGE VORN 494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER 498 KOPFSTUETZEN IM FOND 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 510 LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT 534 KLIMAAUTOMATIK 556 AUSSENTEMPERATURANZEIGE 658 RADIO BMW BUSINESS CD RDS 676 HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM 801 DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG 863 SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA 879 DEUTSCH/BETRIEBSANL./SERVICEHEFT 915 AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL 940 SONDERWUNSCH AUSSTATTUNG 982 HARDTOP IN WAGENFARBE Serienausstattung Nr. Beschreibung 209 SPERRDIFFERENTIAL 25% 246 LENKSAEULENVERSTELLUNG MECHANISCH 314 FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT 411 FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN 440 NICHTRAUCHERPAKET 481 SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER 520 NEBELSCHEINWERFER 542 CHECK CONTROL 548 KILOMETERTACHO 710 M LEDERLENKRAD 783 M SCHMIEDERAD DOPPELSPEICHENSTYL. Individualfahrzeugdaten Steuerung Individual Hinweisschild BMW Individual 0490 Lackierung Sonderlackierung "orinoco-metallic", wie Schl. Nr. 406. Hartop, wie Schl.Nr 982, in Sonderlackierung "orinoco-metallic", wie Schl. Nr. 406. Z1XX Polster Individual Collection: Nappaleder in Individual Collectionsfarben Folgender Umfang ist in Leder Nappa chateau (Nr. 2 423 377) darzustellen: Sitze vorne und hinten Sitzlehnenrückwand vorne Kopfstuetzen Armauflage vorne Folgender Umfang ist in Leder Cobra chateau (Nr. 2 493 012) darzustellen: Sitzmittelbahnen vorne und hinten Einsaetze in den Tuer- und Fondseitenverkleidungen Steppzwirn in amethyst (Nr. 2 272 102), Farb-Nr. 2355 A Nähfaden in amethyst, Farb-Nr. 2355 A Restliche Innenausstattung wie bei Leder Nappa schwarz, Schl.Nr. N5SW 0940 Sonderwunsch Handbremshebelgriff, -balg und Tuerzuziehgriffe in Leder Nappa schwarz (Sach Nr. 1 938 942). zusätzlich bei Schaltgetriebe: Schalthebelbalg in Leder Nappa schwarz. Kohlefaserausstattung |
|
|
Vad tror ni om denna då: Länk |
|
|
"Jensa" Japp hade varit kanon om du fick fram mailet, läcker olja e ingen höjdare! Dawwe: den såg fin ut men som du säger för högt pris, dessutom så går rött skinn bort |
|
| Det röda skinnet är ursnyggt, är inte knallrött utan mer vinrött, bland det snyggaste jag sett, kan maila bild om du är nyfiken:) | |
| Läcker olja gör de alla mer eller mindre (tex en trågpackning som svettas), men det skall inte vara några läckage där man ser att det ligger färsk olja så att säg. Men en helt snustorr motor skall man nog inte räkna med. Men de får för den sakens skull absolut inte "markera revir" | |
|
kan ju vara så enkelt som oljetryckskontakten till vanos, inte många hundringar att byta den Sedan så "svettas" säkert växellådan o diffklumpen också men det är ju mera regel än undantag :) Topplockspackningen är väl det att oroa sig för men det bör man ju kunna märka bör tyckas |
|
|
Dawwe: maila gärna en bild te mig =) har även kollat på denna bilen som backup Länk vad tänker du om den? 11k upp men med lite prut kanske dom hamnar ganska lika varandra! kanske ett bättre köp? vad tror du som har bra koll? |
|
| Bild kommer...Den röda har jag stenkoll på...Har varit av vägen som jag skrev tidigare. Bakluckan sticker upp ca 3-5mm i bakkant på förarsidan, något bucklig reservhjulsbalja, balk förarsidan under förarstolen ser skum ut. Skydd under motor saknas (man ser skruvar/rester av skyddet). Läcker servoolja, fuktande trågpackning, kass AC. Helt omlackerad o dessvärre dåligt gjort, syns på flera ställen (samtliga skärmar bland annat). Har även kollat upp historiken, togs in privat av en kille i Skåne som hade den i 2 år, såldes sedan via en mellanhand till nuvarande ägare. Importören säger att bilen inte varit av vägen i hans ägo, nuvarande ägare säger att han inte varit av vägen...Så antingen har den varit av vägen i Tyskland o lackats/fixats halvdant eller så är det någon som förvränger sanningen. En projektbil i mina ögon som kan bli fin om man kostar på den ca 40" (riktning av karossen bak + fixa balja & balk. Ny hellack samt ac-fix). | |
| Tillägg: Bakluckan går alltså INTE att justera in via gummistoppen eller liknande, det är högst sannolikt skärmen som måste dras i rätt läge för att passformen skall bli god. Spalten huv passagerarsida ser inte 100% ut lite varierande så att säg. Övriga spalter ser OK ut vad jag kan minnas. | |
|
asså hade inte denna gått så förbannat långt så hade det blivit en extra M3 för mig helt förälskad i denna, färgmatchningen är grymme ratten kunde varit helsvart bara =) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.